18 november 2013

Brunt och ljusblått

Jaha, så var det måndag igen då. Jag kunde haft sovmorgon i morse, började inte jobba förrän klockan elva. Men jag klev upp roade mig med att ha tvättstugan på morgonen innan jag for iväg till jobbet. Ja, så roligt kan man ha det en måndagmorgon. Men, skönt att få det gjort.
 
Mellan rundorna i tvättstugan försökta jag lägga på sminket. Det resulterade i nedanstående ljusblå/brun sminkning.
 
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene och Silver Lining från Sleeks primer palette.
Highlight: "Grädde" från .färg (Make Up Studion).
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre och yttre vrån: m/s Kakaw från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Ballade från Make Up Store.
Eyeliner: Midnight från E.l.f.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Under ögat: penna Dark Chocolate från Make Up Store med Kakaw ovanpå, lite Ballade i inre vrån.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: 200 Ivory från Mary Kay.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Beautycycle Berry Blossom (Amway).
Highlight: Rose Champagne Glow från Wet n Wild Fergie Centerstage Collection.
 

 
Läppstift: Color Sensational 882 Choco Pearl från Maybelline.

 
 
 
 
Har haft en lugn och stillsam dag på jobbet, inte mycket att göra alls. Det är lustigt hur man ena veckan kan vara helt omkullsprungen och nästa vecka är allt lugnt. Ingen ordning alls...
 
Lika trött är jag ändå, så nu går jag och tittar mig in i skallen, blundar alltså. Sova....
 
 
Natti natti.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...