23 november 2013

Blackstar Green

Gokväll alla... lördagkväll, jag sitter här och försöker tömma kameran  på bilder och rensa i mina sminkhögar. Lägger varje sminkning för sig i en hög när jag gjort en och fotat, för att jag ska komma ihåg vad jag använt. Till slut har jag små högar överallt. Då är det dags att lägga ut lite här på bloggen så att jag kan städa tillbaka högarna.
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight och i globlinjen: skuggor från min namnlösa 88-palett, som är en nude-palett.
Över hela rörliga delen av locket: Blackstar Green från Makepcosmetics.
Under ögat: penna Turquoise från Wet n wild med Picnic in the park från Sephora ovanpå.
Glitter: under ögat Peridot glittereyeliner från Viva la Diva.
Eyeliner: Gel liner Black från Make Up Store.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Studio Foundatio Beige från Make Up Store.
Puder: One från Sleek.
Nåt rouge hade jag väl med... har slarvat bort vilket...
 

 
Läppenna: 53 Cranberry från Maybelline.
Läppstift: D-Vinely Chilled från Wet n wild.
 

 
En sminkning åt det gröna hållet, var lite sugen på glitter, har inte använt glitter på eeevigheter. Dags att glamma till det lite alltså ;-).
 
 
 
Apropå glitter har jag gjort ett av mina få sminkinköp häromdagen, köper inte mycket alls nuförtiden då ekonomin inte tillåter det. Men nu upptäckte jag något nytt hos Sephora som jag helt enkelt var tvungen att slå till på. Ett sorts ögonskuggeglitter med tillhörande "klister". En sorts primer som du lägger på ögonlocket och sen gnider fast glittret som blir helt täckande och sitter som berget. Jag var helt enkelt tvungen att slå till. Bild kommer... och sminkning med. Überläcker produkt om ni frågar mig! 

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...