07 november 2013

Brunguldigt

Min sminkning från igår.... lamt, tråkigt och färglöst... Inte "marinamake-igt" om ni förstår... Bilderna är blekare än vad verkligheten var, så fullt så här blekt var det inte IRL. Jag har alltid varit helt anti mot bruna färger på mig själv, och är det fortfarande. När det gäller kläder så existerar det inte över huvudtaget. Sminket har varit likadant, men där börjar jag ändå mjukna lite. Med rätt brun nyans så kan det gå, måste vara mycket grått i om ni fattar... kall brun, inte varm brun.
 
 

 
Bas för skuggorna: Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer och Noubas Nouvola nr 212 (brun cremeskugga).
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Mitt på locket: Noubas Singel Eyeshadow nr 6.
Yttre och inre vrån: Gråbrun skugga från namnlösa 88-paletten.
Under ögat: penna Dark Chocolate från Make Up Store med brun skugga ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Gel Liner Black från Mayelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: 200 Ivory från Mary Kay.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Beautycycle Berry Blossom (Amway).
 

 
Läppenna: 54 Cranberry från Maybelline.
Läppstift: 276 från Nouba.
 
Har ni aldrig provat Noubas läppstift så rekommenderar jag det. De är lite torra (men jag gillar det), men det innebär också att de sitter som berget. Sitter hela dagen utan att "blöda" minsta lilla.
 




De va de hele!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...