05 november 2013

Black Macadam Throne

 
 







 Gokväll alla! Sitter här som en urvriden disktrasa. Vi har haft en sån total rusning på jobbet idag, känns nästan som hela dagen är en enda stor minneslucka. När vi drog upp gallret vid tio i förmiddags stod det fem kunder utanför och väntade, sen har det bara fyllts på hela dagen, total rusning... håret rakt bakåt. Heelt färdig när jag gick hem. Nåja, såna dagar kan vara kul de med, inte roligt att stå sysslolös heller menar jag.

Jag bröt klädkoden på jobbet i morse när jag klädde på mig, orkar inte alltid gå omkring med vitt, vitt, vitt... så det fick bli en ceriselilaaktig skjorta  under svarta kavajen idag...

Och smink därefter såklart...



 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: "Grädde" från .färg (Makeupstudion).
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Throne från Taylor Made Minerals.
Yttre vrån: Black Macadam från Lancome.
Inre vrån: en liten dutt ljusrosa skimrig skugga från Sephora, Tender Pink.
Under ögat: penna Charcoal från Wet n wild med Black Macadam ovanpå, och lite Throne insuddat också.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
kjalen glömde jag sätta på innan jag fotade, men den finns där efteråt.. svart som vanligt.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer:
Bas: 200 Ivory från Mary Kay.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Sakura från MAC.
 

 
Läppglanset är samma som ni sett i ett inlägg för bara några dagar sedan, Aquarius från Viva la Diva.
 
 
 
Jaha hörrni, jag är så slut så jag får nog ta och nana kudden nu på en gång, orkar knappt hålla mina ljusblå uppe. Ses snart!
 
 
Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...