07 oktober 2013

Brun dag

Lite brunt smink kommer här. Inte min grej med brunt kan jag inte påstå, men detta trivdes jag bra i ändå.. och jag fick faktiskt flera positiva kommentarer om sminket den här dan. Mitten på förra veckan tror jag visst att det var.... helt okej vardagssminkning.
 

 

 
Bas för skuggorna: under brynbenet Eyefix från Face, rörliga delen av locket Truffle från Sleeks Primer palett.
Highlight: Ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Mitt på locket: ljus brun skugga från Noubas Quattro nr 607.
Yttre och inre vrån: m/s Kakaw från Make Up Store.
Under ögat: penna Dark Chocolate från Make Up Store med skugga ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Bas: Superstay 24h från Maybelline.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Blushon Bubble nr 45 från Nouba.

 
Jaa, och så mitt "kaffesumpsläppglans", har glitter i sig som ser ut som jag har kaffesump på munnen på bilderna. Det är det inte.. det är glitter. Brunt/kopparfärgat glitter. Superfint på riktigt, men blir inte bra på bild. Kommer från Nouba. Utgången produkt.
 

 
 
Annars så knatar tiden på, jag har haft lite för mig sista dagarna... var nere i Småland och hämtade en bil nu i helgen som var, så nu är jag bilburen igen. Min gamla blev ju smashad i början av Juni, fick hamna på bilkyrkogården.... Tack snälla T för att du hjälpt mig, jag uppskattar det mer än du tror!
 

Ha det gott alla!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...