02 oktober 2013

Skallebank :-(

Hej på er alla! Jag har haft ett drygt dygn av total pannknack, skallebank, blykeps, huvudvärk, migränattack... Jag kan slå in pannbenet på dig, sa en kollega till mig. Ha, det lät så roligt så mitt i alltihopa var jag tvungen att skratta lite... Alvedon, Ipren, Treo... ingenting hjälper. Tur för mig så jobbar jag vägg i vägg med Apoteket. Gick dit och frågade om det fanns något bättre receptfritt man kunde köpa, det fanns det även om jag kände mig skeptisk till att det faktiskt skulle hjälpa. Men det gjorde det faktiskt. Fick vänta några timmar med att ta de där tabletterna, men när jag väl gjort det så kände jag äntligen värken släppa lite, guuuud så skönt. Tänk att huvudvärk kan vara så vidrigt...
 
I morse, efter att ha tryckt i mig några Treo, så försökte jag pigga upp mig en aning med en lite mera färglad sminkning... den blev så här.
 
 

 
Bas för skuggorna: Under brynet Eyefix från Face, på rörliga delen av locket Calypso från Sleeks primerpalett.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
I globlinjen: ljust gråbrun skugga från samma palett.
Över hela locket: Peace från Urban Decay.
Yttre v:et: lite svart från 88-paletten.
Under ögat: penna Green Card från Make Up Store med Graffiti från Urban Decay ovanpå.
Eyeliner: Fancy Blue från Sephora.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Bas: Super Stay 24H från Maybelline.
Puder: One från Sleek.
Rouge: 06 Pink Blossom från Isadora.
 

 
Läppglans: Juicy Tubes Fancy turquoise från Lancome.
 



Så lyckades jag släpa mig igenom dagen. Till råga på eländet så var mitt tåg inställt pga personalbrist, så jag fick stå en dryg kvart extra och vänta på nästa tåg, höll på att frysa ihjäl... inte hemma förrän strax efter nio på kvällen, daaah...

Kanske bättre dag i morgon... den som lever får se!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...