11 augusti 2013

Köttig sminkning

Sitter här med yngsta dottern, en skål popcorn och ett glas vin. Konstigt på söndagskvällen tycker ni? Ja men det här är min "fredagskväll" har ju jobbat hela helgen... tja så då tänkte jag att jag kan få mig ett glas vin nu när det är ledigt i morgon... lördag liksom...
 
 
Innan jag for till jobbet idag på förmiddagen gjorde jag denna sminkning, lite rosa och vinröttaktigt, lite köttigt, om ni förstår vad jag menar.
 
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay och Noubas Nouvola krämskugga 202 (rosa).
Highlight: Rosa skugga från Wet n wilds palett Petal Pusher.
Inre vrån: nr 85 från Barry M.
Mitt på locket: Bordeaux från MAD minerals.
Yttre vrån: Poise från MAD minerals.
Under ögat: penna Charcoal Grey från Maybelline med Poise ovanpå.
Eyeliner: Gel liner Black från Make Up Store.
Kajal: ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: från Clarins.
 


 
 Bas: Dream Satin Liquid 021 Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Dirty Plum från MAC.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
 

 
Läppenna: 140 Intense Pink från Maybelline.
Läppglans: Zap från Make Up Store.
 

 
Bad hair day.... sorry!
 
 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...