12 augusti 2013

Ledig måndag

Hej hallå på er! Måndag... jag har haft en ledig dag från jobbet. Jag och dottern sov länge och tog det lugnt en stund på förmiddagen. Sen var det dags för henne att bege sig till pappa och jag följde henne för att möta upp honom. Nu är jag hemkommen och sitter här med bloggen och dagens sminkning. Nåt fort och enkelt fick det bli idag... ville inte spendera för mycket tid i badrummet när dottern är här, hellre umgås lite mera med henne innan det var dags för hemfärd. En snabb sotning fick det bli.
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen och över rörliga delen av locket: två olika skuggor från Wet n wilds palett Petal Pusher, svartlila toner.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: penna Snowflake från Make Up Store.
Mascara: Wonder Perfect Mascara från Clarins.
 


 
Bas: Dream Satin Liquid 021 Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
 

 
Ofärgat läppglans på munnen.

 
Ohh jaa, jag ju nya glajjer också... Ny arbetsplats, nya glasögon... accepteras oftast inte att man använder bågar som inte finns att hitta i butiken där man jobbar, alltså får de göra ett par nya. Hade lite bekymmer med att hitta ett par som jag gillade och som passade mitt ansikte. Dessa fick till slut duga.
 
Höres snart, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...