04 oktober 2012

Blackstar Blue

Halloj alla! Här kommer jag igen... jag är ledsen om mina inlägg är tråkiga och enformiga... kan tyvärr inte skriva så mycket om nyinköp, sminkprytlar osv... då min ekonomi inte längre räcker till, till några som helst inköp längre, i princip inte. Skaffar bara "förbrukningsvaror" numera, så som tex mascara, puder osv. sånt som går åt lite mera. På allt annat är det i princip köpstop, nån enstaka gång här och där bara men väldigt sällan. Tyvärr, sånt är livet och det kanske vänder en vacker dag vad vet man...
 
Detta är från i måndags, jag får alltså ta fram allt "gammalt" när det gäller skuggor och sånt... å andra sidan kan man diskutera om man egentligen behöver nåt nytt, jag har flera hundra ögonskuggor.... skulle tag mig tre livstider att förbruka dem, man köper ju bara för att det är spännande med nåt nytt eller?? Nåja, jag har så många så även om de har hängt med ett tag, så är de inte använda särskilt ofta och det går länge mellan varje användning...
 
Denna kommer från Makeupcosmetics är är tjusig tycker jag, svart bas som skimrar i blått.
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Över hela rörliga delen av locket: Blackstar Blue från Makeupcosmetics.
Under ögat: penna nr 8 (grå) från Nouba med Blackstar ovanpå.
Eyeliner: Liner express från Maybelline.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Illegal Length från Maybelline.
 


 
Foundation: Dream Creamy Foundation 21 Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Maybelline.
Rouge: Metal Cherry från MUS.
 



Lite morgontrött och pluffsig...;-), men nu är jag nyklippt äntligen!

Ha det gott alla!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...