02 september 2012

Lördagssminkning

Gokväll alla! Jag sitter här och avnjuter de sista självande timmarna av min semester. I morgon är det dags att återgå till vardagen igen. Jag har ingen ågren alls faktiskt, det brukar jag ha men inte i år. Jag trivs superbra på mitt nya jobb, tja eller nya och nya, jag har snart jobbat ett helt år där. Nåja, igår efter att ha stått på eftermiddagen och rödmålat vår nypanelade husväg fick jag för mig att jag skulle göra en sminking, jag tog i ordentligt och det är mycket skimmer och glitter, som jag tyvärr inte lyckades fånga på bild. Det är ju så himla svårt att få det att glittra med blixten ju.
 
 

 
Har använt massor av prylar...
 
Började med att lägga en primer, Eyeshadow Primer från Lumene. Över hela ögonlocket ända upp till brynet lade jag sedan High Tech Lighter Pandora från MUS. Mitt på ögonlocket tog jag en knallrosa skugga från 88 Ultra Shimmer Paletten från Coastal Scents. Ovanpå detta tryckte jag ditt ett glitter som jag hittat billigt i en pryl och prytel affär, budgetvara kostade 10 kr, men glittrar otroligt finkornigt och fint, märket heter VOV och det är nr 002 har aldrig sett det tidigare. I globlinjen suddade jag in Sharon från Lars Wallin. På brynbenet ligger en skugga från 88 paletten, en sån som ser vit ut i asken men skimrar i lite rosa, precis under brynbenet lade jag även en highlight, e/d Crystal från MUS. I inre vrån en gul/guldig skugga från 88 paletten. Som ett V i yttre vrån suddade jag även in MAC-pigmenet Naval Blue. Under ögat från inre vrån mot halva ögat penna från Gosch, Lemon Soda med en limegrön skugga från 88-paletten ovanpå. Från mitten av ögat mot yttre vrån penna Duchess från MUS men en mörkare grån skugga från 88-paletten ovanpå. Drog en lååång eyeliner med Fluidline Dark Envy från MAC. Kajalen är Gelliner från Maybeline och mascaran är Illegal Length från Maybelline.
 
 


 
Foundation: Ivory 200 från Mary Kay.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: 28 purple dream från IsaDora.
Highlight: från E.l.f.
 

 
Läppenna: Magenta från MAC.
Läppstift: 110 från Gli Amati.
Highlight: Lip glisser Perl från Kryolan.



Jaha, nu har jag rabblat en hel lång lista med grejor... hoppas ni orkade igenom och hoppas jag kan inspirera någon att våga leka loss med grejorna i sminklådan...

Sminka lugnt!

5 kommentarer:

roxcat sa...

Vilka härliga färger i den här sminkningen!

Anonym sa...

Hej Marina detta var en så läcker sminkning,du är så duktig till att få ihop färgena och du passade superbra med dom.Lena.s

marinamake sa...

Roxcat! Tack, tack!

Lena S!Tack det var snällt, har du ingen egen blogg?

Anonym sa...

Hej Marina.Jag håller på att starta en egen blogg,är inte så kunnig så det tar lite tid men det kommer en vad det lider.Tack som frågar.Lena.S

marinamake sa...

Lena S!Vad spännande, det ser jag fram emot!

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...