17 augusti 2011

Barry M sminkning

Jaha, så var det slut på semestern för den här gången då... har gjort tre jobbardagar nu och det känns redan som om man aldrig haft någon semester. Det går fort att komma in i gängorna igen.

För mig blir ingenting sig likt den här hösten. Inom en månad eller två flyttar jag till kärleken i Småland efter 28,5 år i Stockholm. Barnen har redan nu flyttat till pappan, de fick men ville inte följa med till Småland. Jag ville inte tvinga dem så klart och hoppas att de kanske kommer frivilligt så småningom. Jag har fått jobb som optikerassistent men inte fått klart ännu när jag kan börja eftersom butiken ännu inte är startad. Barnens rum står tomma och det känns enormt tomt, ensamt och konstigt att de inte är här när jag kommer hem från jobbet.

Sminket då, det blev så här i morse...





Bas för skuggorna: Cover Stick nr 21 från Maybelline.

Highlight: Dazzledust nr 1 från Barry M.

Mitt på locket: Dazzledust nr 88 från Barry M.

Yttre vrån: Dazzledust nr 102 från Barry M.

Eyeliner och kajal: Eyestudion Lasting Drama Gel Liner från Maybelline.

Under ögat: penna Smoke från MUS med Dazzledust nr 102 ovanpå.






Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.

Bas: Hydrostress nr 7 från Nouba.

Puder: Milk från MUS.

Rouge: Daft Pink från MAC.

Bronsing: Noubas Earth Powder nr 52.






Läppenna: Pink Crystal från MUS.

Läppstift: nr 158 från Nouba.







De va de hele!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ser att du är intresserad av skönhet och smink,
det finns en jättetrevlig blogg om det :-) http://hiilen.blogg.se/
Där pågår det dessutom fina tävlingar just nu.

marinamake sa...

Anonym! Tack för tipset, det var ent trevlig blogg faktiskt!

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...