18 november 2010

Viva la Diva, Barry M, MAC

Det här var sminkningen som skulle bli grön... det blev den inte, det ser ju mest blått ut tycker jag. Nåja det spelar ingen roll, det blir som det blir. Jag har känt mig så himla inspriationslös hela hösten och det känns verkligen som om man inte åstadkommer nåt nytt eller annorlunda någonsin. Jag har alltid bråttom på morgnarna nu för tiden, så det är knappt jag ens har tid att fundera på färger överhuvudtaget, man bara grabbar nåt i förbifarten liksom. Det känns tråkigt. Å andra sidan är det väl inte riktigt normalt att ha oceaner av på morgnarna heller, och kunna ägna sig åt sminket i två timmar varje morgon.... jag hade det så en längre tid, men nu är den tiden över, åtminstone de flesta dar så jag får väl vara glad för den tiden som var antar jag. Saknar den ändå...

Well, i morse blev det så är då, i hastigheten...





Som sagt var, mycket hår ivägen.... 5 dagar kvar till klippning...

Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Vanilla från MAC.
Inre vrån: 562 Pistage från VLD.
Mitt på locket: nr 90 från Barry M.
Yttre vrån: 610 Dark Green från VLD.
Eyeliner: Liner Express Black från Maybelline plus glittereyeliner Neon från MUS.
Under ögat: penna 911 (grön) från Kryolan.
Mascara: Volume Exress Lift Up Mascara från Maybelline.
Kajal: Snowflake från MUS.



Primer: Smashbox Photofinish Foundation Primer.
Bas: Nouba Hydrostress nr 7.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 46.



Läppenna: från VLD en ögonpenna nr 12 Purple Rain över hela munnen.
Läppglans: Gloss Lips Past från MUS.



De va de hele.... en nästan grön dag ;-).

För övrigt är det återigen dags att packa väskan och dra sig ner åt Småland. Inte min helg att åka egentligen, borde haft barnen i helgen men vi har bytt och fixat och trixat för att jag ska kunna åka iväg. Kärleken fyller ju år i helgen och de ville jag ju inte missa "för allt smör i Småland" ha ha ha, va roligt jag va nu då! Första gången vi firar en födelsedag tillsammans så det var ju givet. Tar flyget i morgonkväll.

Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...