23 november 2010

bakåt i tiden...

... till i fredags, jag är på väg till Småland. Hade en lila fredag, samtliga skuggor är från Manlypaletten. Jag har insett hur smidigt det är att grabba med sig en palett av det slaget som typ Manly när man är ute på resande fot, vilke jag är ständigt och jämt nu för tiden. Jag har alltid problem med vilka skuggor jag ska ta med mig när jag ska försöka välja bland alla mina singelskuggor, tar alltid med mig för många, mer än vad jag behöver. Med en palett så har du ju i princip alla färger och man behöver inte stå där och välja när man ska packa. Tar mindre plats också.




Så jag sminkade mig med Manlypaletten på fredagmorgonen, stoppade ner den i packningen och sen drog jag. Tjaa jag fick ju jobba lite först.

Tog en mittemellanlila (ni fattar precis vad jag menar för lila eller hur...) över hela locket, och sen lite svart i yttre vrån, highlight en vit. Lite eyeliner från Maybelline, kajal från Joe Blasco och sen var det väl i princip klart.






Läppenna, Cyclam från Sans Soucis och läppstift Flamenco från MUS. Har även duttat på lite vi highlight mitt på läppen från Kryolan.





sen tog jag mitt pick och pack och drog till småland för lite födelsedagsfirande... mysigt var det kan jag säga så här i efterhand!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...