05 maj 2010

Mera rött!

Jag hakar på Sminkan och Emmas temavecka även idag, vet inte om den här sminkningen blev så värst röd... även om det är en röd skugga jag använt så känns det mera blårosa i det stora hela. Nåja ni får ta det som ni vill...



Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Highlight: 641 Silver från VLD.
Mitt på locket: en rödrosa skugga från Manly.
Från brynbenet och upp liten bit: 391 Red från VLD.
Yttre vrån: 663 Thunderstruck från VLD.
Under ögat: penna från VLD nr 5 Blue Lagoon med Thunderstruck ovanpå.
Kajal: Snowflake som också är utdragen ut mot tinningen.
Mascara: Defenicils från Lancome.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer. Bas: Hydrostress Foundation nr 7 från Nouba. Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 51. Dustad över: lite "Summer Rose" Beauty Powder från MAC över kindben och panna.




Läppenna: Cerise från Peggy Sage. Läppstift: nr 35 Merry go red från Milani.




De va de hele.... ni får väl själva avgöra om det var en röd sminkning eller inte, känns ju lite tveksamt kanske...
Nåja, idag rök det röda lacket från naglarna så imorgon blir det nåt annat.
Ha det gott alla, sminka lugnt!

9 kommentarer:

Emma P sa...

Wihoo Marina, mera rött! Superläckert verkligen. Tekniken är typ densamma som min sminkning som kommer imorgon. Och jag bestämmer att denna är röd, för jag tycker det är jättekul när folk vill hoppa på vår temavecka:)

liloo sa...

Love the combo with red lips is just perfect...
It looks like an arabic makeup ^^

Sanna sa...

Läckert! Läpparna är sååå snygga också:)

Bitte sa...

Superläckert med linern utdragen på det här sättet.

Sminkan sa...

Definitivt rött!

Anki sa...

Vilken fruktansvärt söt sista bild! :) Riktigt härlig nyans på läppstiftet.

Madd1sh sa...

Riktigt snygg make!

sari sa...

Fint! (Kul för mig med någon mer i min ålder som gillar makeup)

marinamake sa...

Emma P! Åh jag såg din sminkning, den var ju superläcker! Temaveckor är ju superroligt, man blir så inspirerad, så det är väl klart man vill vara med!

Liloo! Thank you! Well, yes maybe its a little bit arabic ;-)!

Sanna! Tack snälla du!

SminkJante! Tack vad kul att du tycker det!

Sminkan! Hmm if you say so!

Anki! Tack vad gulligt sagt! Japp det röda läppstiftet är superläckert!

Madd1sh! Tack tack!

Sari! Tack! Välkommen hit! Vi kan säkert utbyta tankar och ideér! Inte varje dag man springer på nån i ens egen ålder som har sminkintresse! Kul!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...