06 maj 2010

Några "små" sminkinköp...

Okej... så jag hade en total shoppingorgie... det mesta från nätet men även den del från bla MAC-disken på Åhléns City. Man får väl skämmas lite över mängden, men jag ursäktar mig med att jag inte shoppat nåt överhuvudtaget sen före jul... om nu det är en ursäkt ;-)!





Detta är skuggor och ett rouge från NYX, och pigment från Ben Nye. Detta beställde jag från Make Up Geeks shop.

Från NYX: 99 Hot Yellow (som jag genast tappade i golvet så att den gick i molekyler), 24 Herb, 59 Hot Pink, 98 Hot Green, 124 Dark Navy, 144 Daffodil. Rouge 03 Plummy.

Från Ben Nye: Jade, Amtehyst, Ice.




Vidare så beställde jag från söta Sanna som tillverkar sina egna skuggor och säljer på nätet under namnet Brite Bird. Hon har även bloggen MakeUpMyLack. Hon är otroligt duktig som de flesta säkert redan vet. Jag blev extremt positivt överraskad över kvalitén på dessa skuggor, otroligt väl pigmenterade, lite "feta" i konsistensen om ni förstår vad jag menar, precis vad jag gillar. De sitter som berget.
Brite Bird: Hela bloggkollektionen, Sminkan, Micromiss, Lipgloss Bitch, Bjooti. Men även Cromed in Between, Color me Crazy!, Big Mean Yellow Dog, It´s Actually cerulean, Parad-Ice, Monster head pinup.


Från Eleven: Min favorit primer som precis tagit slut, Smashbox Photo Finish Foundation Primer, Smashbox Luminizing Lotion Artificial Light, duoskugga från Too Faced Skinny Dip, Noubas Doubble Bubble nr 55 (grön) och nr 23 (blå), Glittereyeliner från Too Faced Restraining, Shimmer Veil från Too Faced Pixi Dust, Too Faced Shadow Insurance (ej på bild).

Nästa beställning blev från Satine.
Barry M: nr 88 Fig, nr 33 , nr 14 Khaki, nr 95 , nr 55

Sen gjorde jag ett besök vid MAC-disken...
Mineralize Blush Two Virtues. Nästa rouge går jag igång på fullständigt... det är så himla läckert med vad det nu kallas... jaa men ser ni skuggningen, det är mörkare i underkant av asken och ljusnar uppåt i en mörk plommonfärg som övergår i rosa. Superläckert! Sen köpte jag ett "Beauty Powder" typ rosa highlight eller vad jag ska kalla det, dusta över ansiktetpryl. Asken är superfin.


Sist men inte minst tre skuggor från Viva la Diva; 673 Cup Cake, 676 Marshmallow,675 After Eight. Nagellack från VLD nr 61 lila, och en skuggtrio från HM Dress 2 Impress.

8 kommentarer:

Sminkan sa...

Wohooo! Härliga inköp! Jag är inte lite avundsjuk nu!

Filippa/petsan sa...

hejhej mamma nu sitter jag o matilda och kollar in din blogg!
puss puss//filippa!

marinamake sa...

Sminkan! Jaaa det var sååå härligt! Man får vara lite avundsjuk! Men nu har jag ett stort hål i plånboken ;-)!

Filippa! Hej gumman, vad roligt att ni hittat hit! puss!

Emma P sa...

Åh gud vilka inköp, de ser superhärliga ut! Lykliga dig som har så mkt nytt fint att leka med...

Ninni sa...

Gudomligt! Fasen vad det är härligt att shoppa loss sådär! Själv har jag beställt 14 nagellack, köpt 7 toppar, två klänningar och ett par skor förutom lite kläder till barnen denna månaden. Och jag vill köpa mer - bl a Cliniques fina sommarpalett. Men har jag råd, det är frågan... sommaren brukar bli så dyr att det är bra att vara lite sparsam innan den börjar... hm.

CC sa...

OMG!! Önskar att jag nånsin hade råd att shoppa så mycket...men inte i detta land. Gillar MAC grejerna, väldigt snygga färger

Helena sa...

Oj, oj, oj...jag blev alldeles jättesugen på att shoppa loss nu.... När andra tänker "Jag har inget att ha på mig" tänker jag "Jag har inget smink" vilket ju inte stämmer....

marinamake sa...

Emma P! He he, jodå det är härligt. Men nu får jag nog lugna mig ett tag igen...;-)!

Ninni! Jamen visst är det härligt! Inte varje dag man har råd att gå lös så där, men just nu råkade jag ha det, kändes skönt!

CC! Hmm inget jag kommer att ha råd med så ofta förstås heller, men just nu gick det. MAC grejorna är superfina!

Helena! Ha ha precis så tänker jag med, och då har jag ju hundratals skuggor och allt annat, ändå tycker man att man "inte har nåt"... man är väl knäpp!

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...