04 maj 2010

Temavecka med rött

Så klart vill jag hänga med på Sminkan och Emmas temavecka med rött. Rött är ju en sån cool skuggfärg om man frågar mig. Nu blev den här sminkningen inte en riktigt rödröd sminkning om ni förstår vad jag menar, kände att det inte var läge att flippa ur totalt. Känner mig lite hämmad på den punkten när jag ska vara och jobba hos optikern, vilket jag varit idag. Lite mera strikt där, så jag dämpade ner det röda lite. Inte för att jag tror att de bryr sig egentligen... bara en feeling jag har.




Har delvis använt skuggor från Manlypaletten, den röda mitt på locket, den orangeaktiga i inre vrån och highlightern.

I yttre vrån ligger Dazzle dust nr 55 Fig, från Barry M. Lite m/s Sunrice i skarven mellan Fig och highlightern.

Geleyeliner black från MUS och rött glitter "rouge" från MUS under ögat. Mascaran är Lancomes Definicils.
Basen är Dream matte mousse från Maybelline och rouget är också rött, så rött det kan bli... m/s East från MUS. Lite highlight här och där från MAC, Belightful.
Läppenna från Maybelline, nr 56 Red Glamour och läppstiftet även det från Maybelline 536 Empire Red.


De va de hele... litet bidrag till temaveckan.
Vi höres, sminka lugnt!

5 kommentarer:

liloo sa...

Love this look^^
As I told you I love red ;)
It's really difficult to deal with red eyeshadow, and you're doing it really well!
This is gorgeous with blue eyes...

Emma P sa...

Toppensnygg look Marina! Och vad kul att du hoppade på vår temavecka:)Hade faktiskt förhoppningar om det, du brukar ju inte banga röd skugga precis;)

Sminkan sa...

Härligt! Vad kul att du hoppade på temat! Underbar sminkning!

Kerstin sa...

Urtjusigt, som en solndegång!

marinamake sa...

Liloo! Thank you! I agree red is difficult, but as long as you put a darker shadow closest to your eye it works, if you understand what I mean.

Emma P! Åh tack Emma, nää du jag bangar inte för rött... tror inte jag bangar för någon färg faktiskt, ska vara rosa då... känner mig mer obekväm i rosa än röd... hmmm, är man knäpp då eller?


Sminkan! Tack tack!

Kerstin! Tack ska du ha! Solnedgång kan vi behöva nu när vårsolen inte riktigt vill lyckas ta sig fram!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...