08 april 2010

Vårigt!

Tänkte att jag skulle försöka mig på att göra en lite mer vårig sminkning i morse, känns mest som om det bara blev kladd, men färgerna är väl våriga hur som helst. Är verkligen inte kompis med mitt nya badrum, måste försöka göra nåt åt det känner jag. Tappar sugen när jag står där inne. Fotade när jag kommit hem så det känns lite slitet idag igen. Hade dessutom glömt bort att jag lovat jobba till sju, när jag egentligen borde slutat halv fem... stod där och var på väg att gå med mobilen i handen, när chefen sa att "du ska ju jobba till sju ikväll", hoppsan sa... det var bara till att lägga ifrån sig mobilen och jobba en par timmar till. Det gjorde inget, vi hade visning av en ny kollektion med bågar från en av våra leverantörer, hon stod där med uppdukat bord och massor av coola bågar. Tjaa, så lilla jag kunde inte låta bli att shoppa ett par nya. Mina som jag har nu är ju bara från november typ, så de är ju inte gamla, och om de är färgstarka och knalliga (lila om ni kommer ihåg) så är de en fis i rymden i jämförelse med de jag beställt nu. Vänta så ska ni få se...;-)!

Dagens smink...


Bas för skuggorna: Skuggpennor från Smashbox, en vit och en turkosblå. Värdelösa... det veckar sig garanterat, fattar inte varför jag envisas med att fortsätta försöka använda dem...
Highlight: macpigment Opal Pink.
Inre vrån: c/s Ra från MUS.
Mitt på locket: m/s Eclipse från MUS.
Yttre vrån: m/s Azur från MUS.
Under ögat: c/s Babydoll från MUS och rosa glitter från Meduza Makeup ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: The Falsies från Maybelline, är inte riktigt kompis med borsten på den, men har bara använt den en par gånger så jag får väl gneta på en stund innan jag dömmer ut den.


Primer: Crystal Radiance från Lumene.
Bas: Wonder finish makeup från Maybelline.
Puder: löst puder från Face.
Rouge: 28 Purple Dream från IsaDora.



Läppglans: 534 Pink Vibration från Maybelline.




De va de hele...

Fredag redan imorgon, jag har bara haft tredagars vecka eftersom jag var ledig i tisdags, dessutom började jag inte förrän två i onsdags... rena semesterpromenaden! Lite skönt ändå med lite slappvecka. Sen rullar det bara på fram till sommarlovet, fullt ös medvetslös!
Ha det gott alla, så hörs vi imorgon igen!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

liloo sa...

Waou this is gorgeous, I love your look and way of see the make up , you are talented and creativ xoxo

Emma P sa...

Jag tycker att det blev en toppenfräsch och knallig vårlook! Trist att ditt badrum är så hämmande för inspirationen dock...

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...