07 april 2010

Dagsfärsk sminkning

Jaha hörni, detta är faktiskt dagens sminkning.... första gången på väääldigt länge jag lägger upp något dagsfärskt. Tyvärr så var jag fullständigt oinspirerad och det blev bara blahaj av denna sminkning. Känner att jag inte riktigt är på hugget när det gäller sminket just nu, har svårt att få till det till nåt kul. Nåja, det blir väl bättre så småningom får man tro...







Den här ser så erbarmligt tråkigt ut så klockorna stannar... gaahh, dessutom fotade jag inte förrän jag kom hem från jobbet på kvällen så den känns sliten av avmattad ut i färgerna. Nåja, nu ska jag sluta gnälla. Detta är vad jag använt:

Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: macpigment Pink Opal.
Inre vrån: Star Violet från MAC.
Yttre vrån: Furious från MAD.
Under ögat: penna 67 Royal Blue från IsaDora med Furious ovanpå.
Kajal: Snowflake från MUS.
Eyeliner: Cake eyeliner Navy från Face.
Mascara: The Falsies Volume Express från Maybelline.




Primer: Smashbox Photo Finish foundation primer.
Bas: Wonder finish makeup från Maybelline.
Puder: löst puder från Face.
Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 122.




Läppglans: Watershine, nr 14 Purple Sapphire från Maybelline.




Det var jag idag, hoppas jag är mer inspirerad i morgon!
Ha det gott så länge, sminka lugnt!





3 kommentarer:

Emma P sa...

Kul med en nyskapad sminkning:) Fats iofs, vi vet ju inte när du bar det, om du inte säger ngt:) Fint hur som helst, lite annorlunda kombi...

Fru Choklad sa...

Ja det är verkligen trist när man känner sig oinspirerad. Där står man i ett mindre hav av smink och vet inte vad man ska ta! Hur som helst är du jättefin som vanligt och det är verkligen kul att du är tillbaka i cyberspace! :) Kram

marinamake sa...

Emma P! Näe inte lätt för er att se om en sminkning är ny eller inte... men är ju liksom likadan hela tiden. På gott och ont...

Fru Choklad! Jag håller verkligen med... står varje morgon och suckar bland alla mina hundratals skuggor, och känner inte för nåt, kanske är det som är felet, att man har för mycket... Tack snälla du, det känns verkligen roligt att vara tillbaka i rymden :-), nu ska jag bara vänta på inspirationen också!

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Jag fick för mig att jag skulle spela in videos där jag använder paletter från Nomad. Tänkte att jag gör två looker med varje palett. Har ju...