09 april 2010

Röd fredag

Gokväll all! Sitter ni med fredagsmyset nu?? Själv har jag klämt i mig en pizza och ett glas rödvin och lite popcorn på det, känner mig rätt så stoppad nu. Tröttare än tåget så är på fredagskvällen, så jag ordar inte så mycket om nåt... här kommer sminket!

Jag har Stroll från China Glaze på naglarna, ni känner säkert till det, har visats på mången blogg. Det är ju rött, så det fick bli lite rött smink idag.




Samtliga skuggor kommer från Manlypaletten. En lite gammelrosa nyans i inre vrån, den rödaste skuggan i paletten mitt på locket och den skimriga grå i yttre vrån och under ögat.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Line Definer Black Onyx från Maybelline.
Mascara: The Falsies från Maybelline.
Glitter över hela locket: Twinkle Eyeshadow Astral från MUS, ser mest ut som klumpar ppå bilderna, men glittrade fint i verkligheten.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Dream Matte mousse 010 Ivory från Maybelline.
Puder: löst puder från Face.
Highlight: Belightful från MAC.
Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 51.



Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: Devil från MUS.



Well folks, nu stupar jag i säng. Åkte på att jobba i morgon, trots att jag normalt inte jobbar på lördagar, men det blir bara mellan tolv och tre så det är bara lite synd om mig ;-)!
Syns imorgon!




6 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Coolt. Jag tycker alltid att rött känns väldigt vågat men det är verkligen läckert.

CC sa...

Rött är läckert på dig helt klart :)
Inget fredagsmys här.. men resten av helgen blir rock n'roll för mig :)

Emma P sa...

Jättefin Marina! Rött är snyggast och coolast tycker jag:)

Sminkan sa...

Ah, du är så härlig! Rött är så tufft och du bär det väl!

badbomben sa...

Håller med föregående gunkguristan, rött klär dig!

marinamake sa...

Fru Choklad! Ah mera rött åt folket! Går att göra så himla mycket coolt med rött!

CC! Tack snälla! Hmm rock n roll låter väl inte helt fel, slår säkert mysbrallorna ;-)!

Emma P! Japp, rött är coolast, det har vi ju redan bestämt ;-)!

Sminkan! He he, tack snälla du!


Badbomben! Men åhh va kul att höra från dig, det var länge sedan! Tack tack!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...