11 december 2009

Flamenco

Hello alla! Idag har jag gjort en ren och skär kopiering! Kanske inte rent tekniskt, men med färgen. Sminkan gjorde en enkel men läcker sminkning med Flamenco från Make Up Stor igår, och jag blev sugen på att göra det samma. Så här kommer min variant!




Bas för skuggorna: highlighter Mystic från Face.
Över rörliga delen av locket: m/s Flamenco från MUS.
I globlinjen och lite upp längs brynbenet: Violin från Brite Bird.
Highlight: Disco från I.D.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Definicils från Lancome.
Under ögat: penna Silver Soil med Flamenco ovanpå.


Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Affinitone från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.
Rouge: shimmer dynasti från MUS.



Läppenna: 62 Mauve från IsaDora.
Läppstift: Studio från MUS.




De va de hele!
Jag har barnfri helg i helgen.... sitter här med datorn i knäna och kollar in Idol. Heja Erik!
I morgon ska jag träffa min bästa champagnedrickarkompis, tant Jenny, vi ska gå och lyssna på Stockholms Gaykör´s julkonsert i nån kyrka inne i stan som jag glömt vilken det var... hennes kusin och hans man sjunger i kören. Sen går vi allihopa ut och käkar och tar ett glas vin... eller två! Som vanligt när vi träffas har det en förmåga att ta slut någon gång framåt femrycket på morgonen. Vi får väl se hur det går den här gången :-)!
Vi får se om jag hinner med ett inlägg innan jag drar i morgonfm, annars hörs vi på söndag!
Kramen alla!

7 kommentarer:

Emma P sa...

Det här blev jättefint Marina! Inte särskilt likt Sminkans variant dock, kul att se hur olika det kan bli fast ni mestadels har använt samma skugga...

Vad roligt att du har använt Mystic förresten, jag köpte nämligen den idag. Skulle till Face i örebro, det visade sig att affären hade slagit igen till förmån för en annan sminkbutik, och i den nya butiken sålde de ut Face-sminket till lite reducerade priser. Var mkt kontrollerad måste jag säga, köpte enbart highlightern och för den gav jag 99 kronor vilket jag tyckte var helt okej...

Fru Choklad sa...

Jättesnyggt och lila är ju som sagt din färg.
Hoppas att ni får en jätterolig kväll med många glada skratt och annat bus.

marinamake sa...

EmmaP! Tack! Näe men jag var väl inte ute efter att se ut lika som Sminkan, blev bara sugen på att använda samma färg.

Jaha, har du Mystic också? Inte min favoritbas, men den funkar... var den någon rolig sminkbutik som kommit istället? Hmm kontrollerad... det skulle jag inte kunna vara;-)!

Fru Choklad! Japp så är det väl, vi har en trevlig kväll! Faktum är att jag just nu skriver från hennes dator och hon sitter bredvid och undrar vad jag håller på med..., champagnen gör det lite svårstavat om du fattar ha ha!

Sminkan sa...

Jäkligt snyggt!

Emma P sa...

Nej, men det är kul att se hur olika det kan bli, trots att man har använt ungefär samma grejer:)

Ska bli spännande att testa, Sminkan är ju galen i Dignity, mest därför jag vill testa. Tja, butiken heter sminkkompagniet och i nuläget hade de Jane Iredale och Dermalogica utöver Face-grejerna då. I början av nästa år skulle de dessutom ta in ngt nytt märke som visst skulle få sverigepremiär då, det kan ju bli spännande...

marinamake sa...

Sminkan! Tack :-)!

Emma P! Ja det blir ju aldrig riktigt samma, man har ju inte samma form på ögonen liksom.

När jag köpte Mystic var jag egentligen ute efter Dignity bara därför att Sminkan skrivit så mycket om den. Men när jag såg den såg jag ju att den var guldig (har jag för mig) och jag har redan en guldig bas från Too Faced så därför tänkte jag att jag testar Mystic istället. Kul med Sverigepremiär på nåt nytt, undrar vad de kan vara och om det kommer till sthlm ockås då? Spännande!

Emma P sa...

Ja, jag var med ute efter Dignity, men hittade inte den så då fick det bli Mystic istället.

Det gör det säkert, Örebro är ju knappast världens centrum, så det kommer nog inte bara dit:) Ska bli spännande faktiskt. Hon sa namnet men det var inget jag kände igen rent spontant...

Friendgiving Palette / Unity Palette - Saints Angels Sinners

Sminket från igår. Jag jobbade från åtta på morgonen till åtta på kvällen, plus stannade kvar efter jobbet för lite pizza och bubbel. Vi had...