01 november 2009

MAD Minerals

Jag beställde hem lite samples från MAD nyligen, de landade i min brevlåda i fredags. Det var Viola på Killer Colours som inspirerade mig när hon sände mig ett prov på Sultry Wine och jag tänkte att jag måste testa flera.

Så det här är tre av de jag beställde (som var många fler än så ;-) ).





Bas för skuggorna: över rörliga delen av locket en blå geleyeliner från Smashbox som har torkat ihop och inte går att använda som eyeliner längre. Den var så torr att jag knappt fick ut den över locket, så det får nog bli soptunnan tror jag visst. Över resten av ögat ligger eyefix från Face.
Mitt på locket: Furious från MAD.
I yttre vrån: Twisted från MAD, går knappt att se någon skillnad på dessa två.
I inre vrån: Hot Stuff från MAD, den fick jag som en extra bonus, tack tack. Superläcker rosa färg!
Highlight: Wedding från MAD också så klart.
Eyeliner: Cake eyeliner Navy från Face.
Kajal: penna från MUS, Deep Blue Sea. Har också lagt pennan under ögat med Twisted ovanpå.
Mascara: Pulse perfection från Maybelline.




Primer: Crystal Radiance från Lumene.
Bas: Dream Satin Liquid från Maybelline.
Puder: från Face.
Rouge: Blush Trio Shade Cool Dusk från The Body shop.



Läppstift: 140 från Barry M med lite gloss Cyklamen från Face ovanpå.




Stillsam sminkdag idag alltså... ägnade hela förmiddagen åt att storstäda båda våra badrum... yuck! De e inte roligt och vara inne i alla rör och krökar och röja! Men sååå skönt när det är klart! Tja, sen kom min kompis Jenny och hennes boyfriend hit med en TV som jag skulle få köpa för en billig peng, perfekt, då kan äldsta dottern få den till sitt rum så att barnen kan sitta där och titta på tv:n. Då kanske jag också kan få se på vuxentv i soffan och slippa sitta och titta på Disneychanel kvällarna i ända.

Den tv hon hade tidigare fick åka ner i vardagsrummet när min man flyttade eftersom han fick ta våran platt-tv, så nu är ordningen återställd på den fronten.

Ny arbetsvecka, jag kämpar med att försöka komma in i rutiner och få ork till att jobba nästan heltid igen, något jag inte gjort på många år, det känns kan jag lova! Men man vänjer sig väl!


Ha det gott alla!

Sminka lugnt!

4 kommentarer:

Viola, Killer Colours sa...

Som godis! Helt underbart. Jag själv har aldrig fått Hot Stuff att fungera, den är som för storkornig för att faktiskt bli något på mig.. Kul att den fungerar på dig iallafall!

Bitte sa...

Twisted och furious är några av mina favoriter från Mad. Det är ju så många att välja mellan:)

Emma P sa...

Jättefint Marina! MAD är inte så tokiga, jag har med en del skuggor från dem. En del är t o m kanonbra, men mina får inte komma fram så ofta då mina burka därifrån är urkassa. Det hamnar så mkt i gängorna och det ger så mkt mer jobb att jag sällan blir sugen på att använda dem. synd, för en del skuggor är riktigt fina.

marinamake sa...

Viola! Tack! Vad lustigt att den inte funkar på dig! Det är konstigt det där, hur vissa skuggar funkar på vissa och inte på andra. jag har också skuggor som inte funkar på mig, men jag ser andra göra supersnygga grejor med samma skugga. Strange! Undrar om det kan bero på huruvida man har fet eller torr hy osv.

SminkJante! Ja, de är verkligen fina! Skulle nog kunna beställa varenda skugga de har om jag bara vore gjord av pengar ;-)!

Emma P! Tack! Hmm jag reagerade faktiskt på samma sak, att det fastnar så mycket i gängorna. Jag blir också irriterad på det. Men mest för att det känns som om man slösar bort så mycket bara för att det regnar ner i handfatet är man öppnar burken. Undrar just om det skulle funka bättre om man beställer såna där sifterjars (eller vad det nu heter). Jag upplever i och för sig att det är många märken som är så, alltså att det fastnar i gängorna menar jag... i princip alla lösa skuggor är ju hopplösa när det gäller det!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...