18 september 2009

Gulsvart med Manly

Jag har sagt det förut och jag säger det igen... ÄNTLIGEN fredag! Det är lika skönt varje gång... jag har dessutom haft min "korta" fredag, har bara jobbat tre timmar.

Jag kände för att göra nåt som var lite anorlunda än vad jag brukar göra, åtminstone färgmässigt. Gult är väl inte det jag använder mest, iallfall inte på det här sättet.



Det är synd att inte glittret syns, jag glittrar rejält på den gula delen.

Bas för skuggorna: vit ögonskuggspenna från Smashbox, från bryn till frans.
Highlight: MAC-pigment Quick Frost.
Resten av färgerna, svart och gult: från Manlypaletten.
Glitter: Gult glitter över den gula skuggan, 280 från Black Onyx.
Eyeliner: Liner Express Black från Maybelline.
Kajal: Line Definer Black Onyx från Maybelline.
Mascara: Telescopic Explosion Mascara.
Under ögat: penna Remember the times från MUS med den svarta skuggan ovanpå. Vit penna i inre vrån, med den gula skuggan ovanpå.




Jag glömde lägga en primer idag.... hade lite bråttom!

Bas: Affinitone 09 Opal Rose från Maybelline.
Puder: från Face.
Rouge: Seashell från MUS.
Highlight på kinderna: m/s Satin från MUS på kindbenen och upp mot tinningarna.




Svårt att komma på en bra läppfärg till gult... till slut blev den en något mattare rosa, inte så klarrosa.
Läppenna: Artmatic, Burnt Cherry.
Läppstift: Enjoy från MUS.



Det va de hele!
Nu, mina vänner ska jag gå och dränka mina sorger med grannen som är gräsänka hela helgen, tjoho! Ha en skön fredagkväll alla!
Sminka lugnt!

10 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Oh en geting med sting ;) Supersnyggt! Jag har redan fått ett glas vin så jag börjar känna mig som en människa igen efter denna misserabla vecka! Kram

Marie sa...

Gud vad snyggt Marina, jag älskar gul ögonskugga! Du har verkligen gjort det snyggt, hoppas verkligen inte du är det minsta missnöjd med detta.

Förresten måste jag säga stort tack för nagellacken. Jag blev paff när det vecklades fram TVÅ flaskor! Det gröna var också dösnyggt!

Emma P sa...

Shit vad snyggt, detta var ju verkligen ashäftigt, nu vill jag med ha gult:)

CC sa...

Geting...hjääälp jag som har getingskräck.
Haha, nämen den här kan du väl iaf inte vara missnöjd med hoppas jag :)
Ha så kul med vinet

marinamake sa...

Fru Choklad! Tack! Å vännen ta ett glas till vettja, det har du verkligen förtjänat! Hoppas du får en njutbar helg och att du får sova ut ordentligt! Kramen!

Marina! Tack :-)! Det är lite coolt med gul skugga ändå! Nädå, he he, jag är inte missnöjd alls. Faktum är att jag blev riktigt nöjd med dagens sminkning! Det kändes skönt!

Varsågod, slit dom med hälsan! Jag kände att det där skulle bli nåt som samlar damm på min hylla! Hoppas du kan hitta på nåt kul med dem. Gradienter eller vad du nu sa, jag vet inte ens vad det är??

Emma P! Ja, det blev lite häftigt tycker jag. Har du inte Manlypaletten?. En gul sminkning härnäst på bloggen kanske?

CC! Den här getingen är rätt så snäll faktiskt ;-)! Nejdå jag är inte missnöjd alls, tvärtom. Det blev Martini med grannen, inte min favvo, men det fick duga.

marinamake sa...

Marie! jag menade dig förstås... inte mig själv ha ha, för mycket vin, ha ha!! Herrejösses dag att gå och lägga sig tror jag;-)!

Emma P sa...

Jo jag har den. Fast jag gillar egentligen inte gult, var mest ett tillfälligt infall. fast kanske ändå...

Bitte sa...

Jädrans vad läckert det här är!

Sminkan sa...

Läckert! Älskade den kraftfulla gula!

marinamake sa...

Emma P! Jo men kom igen! Gult e coolt, får vi se en riktigt flashig gul sminkning nu ;-)!

SminkJante! Tack ska du ha!

Sminkan! Ja visst är den superläcker! Tacka vettja Manly :)!

Her Royal Highness Palette - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Dags att filma den andra paletten jag fick från Saints Angels Sinners. Hon skickade mig ju två och den andra filmade jag med igår.  Her Roya...