21 september 2009

Dagens nagel - Peacock Feathers

Gomorron alla!

Tror aldrig jag fått iväg ett inlägg så här tidigt.... men någon gång ska ju vara den första!^

På mina naglar idag sitter Peacock Feathers från Nubar. En väldigt tjusig blå/lila/grön färg. Inte så himla unik kanske tycker nog att den påminner lite om Glacier Bay Blues från OPI (tror jag att den heter), som också finns på min hylla här hemma. Och faktiskt ett vääldigt gammalt lack jag har från Nivea också.

Nåja, jag gillar färgen och det var lättapplicerat, men som vanligt så sitter inget lack längre än ett par dygn på mig.









I flaskan ser lacket lite så där bensin/oljefläck aktigt ut om ni förstår vad jag menar. Snyggt! Det är synd att de där skiftningarna sällan syns på nageln.




Däremot så syns mina lakansmärken desto tydligare ha ha! Jag har dragit över ett nytt lager med överlack för att dölja de värsta märkena, men de lyser ju igenom ändå, särskilt på foto.

Nämen hörrni, nu har jag lite bråttom... måste sätta mig i bilen om tjugo minuter och jag har inte plattat håret (important stuff), bestämt kläder ingenting.... gaaahhh huuur ska det gå??
Ha en skön måndag!

4 kommentarer:

Bitte sa...

Jag gillar Peacock Feathers väldigt mycket, skiftningarna är helt underbara. Men jag håller med dig om att de inte syns så ofta.

Marie sa...

Jag har hela tiden trott att det var lila, haha ;)
Snyggt i alla fall! ;)

Emma P sa...

Åh, Peacock Feathers är så himla fin! Men visst, vore ännu finare om skiftningarna syntes oftare. När de kommer fram är det ett fantastiskt lack dock. Jag tycker att det känns rätt unik iofs, men har heller inte glacier bay blues...

marinamake sa...

SminkJante! Å den är jättefin, tycker bara att det är synd att skiftningarna syns mer i flaskan än på naglarna. Men jag gillar ändå!

Marie! Joo men den har ju ganska mycket lila skiftningar i sig. Japp, snygg är den!

Emma P! Åhh det kanske är lite unikt vad vet jag... jag menade mest att det känns inte så nytt i färgen för mig, har flera liknande, ävensom så är det snyggt!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...