23 september 2009

Dagens nagel - Nfu Oh 59

Här kommer ett av tre Nfu Oh lack jag ropade hem på Tradera i somras. För noll och ingenting. Det här var det lack jag trodde jag skulle gilla minst, för det såg så oranget ut. Jag trivs inte i varma gulare toner. Så jag har dragit mig för att testa det. Så fick jag ett ryck i går kväll. Gissa om jag blev snopen när lacket faktiskt är härligt hallonrött i tonen, det är bara flakesen (stavning) som är guldigt orangeaktiga. Riktigt snyggt! I flaskan kan man även se grönt skimmer men det kommer inte fram alls på naglarna.

Och tyvärr så får jag inte fram något flakeskimmer på fotona heller. Men jag gillar det här lacket skarpt hur som helst.


Det ser nästan ut som om det brinner i flaskan, så himla häftigt!




Ytterligare ett lager överlack idag hade inte skadat, för det ser väldigt matt och slitet ut trots att det bara suttit på mindre än ett dygn. Lite skirt och genomskinligt, kanske ett tredje lager inte hade skadat.
Nåja detta röd/guldiga inspirerade mig till dagens sminkning iallafall. Den kommer om en liten stund!
Ha de så länge!

5 kommentarer:

Marie sa...

Ah, vad snyggt!

Emma P sa...

Jättefint, och vad kul att du lyckades hitta dessa billigt på tradera, det är ju sånt man drömmer om:)

marinamake sa...

Marie! Tack! det är snyggare i verkligheten dock! Och tur är väl det ;-)!

Emma P! Ja jag blev lite glad då faktiskt... kommer inte ihåg vad jag gav, men det var inte mycket för tre lack. Jag kan dö bara för flaskan, den är sååå läcker!

Bitte sa...

Det här gillade jag jättemycket. Geleig med flakes.

marinamake sa...

SminkJante! Hmm tja, jag har lite svårt för den där geleiga feelingen, men jag gillar ändå färgen och flakesen absolut!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...