09 september 2009

Cupol

Jaha kära vänner, jag har så klart inte kunnat avhålla mig från att införskaffa åtminstone en av skuggorna från Make Up Stores nya look, Czarinna.

Det är väl den av de nya skuggorna från den looken som jag tycker är snyggast.

Jag kan väl inte påstå att det blev min bästa sminkning med den, verkar vara inne i en sminksvacka... men den är hursomhelst riktigt snygg tycker jag. Gråbrunaktig med lite guldigt glitterskimmer i. Väldigt sober, enligt mig.




Jag har som vanligt smackat på rejält, så jag vet inte om man kan kalla den sober på mig, men men...
Primer: PP Painterly från MAC.
Highlighter: den ljusaste delen av Noubas Double Bubble nr 24.
I inre vrån: en mörkare delen av samma skugga.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Cupol från MUS.
Under ögat: penna från MUS, Silver Soil, med Cupol ovanpå.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS.
Glittereyeliner: Black Gold från MUS.
Mascara: Telescopic Explosion Mascara från Loreal.



Primer: Beauty Base Crystal Radiance Primer från Lumene.
Bas: Affinitone 09 Opal Rose från Maybelline.
Puder: från Face.
Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 52.



Läppenna: nr 21 från Nouba.
Läppglans: Sweet Kiss från Nouba, numret har trillat bort.



Det här glanset var inte det jag hade på jobbet idag. Hade valt ett mörkare plommonlilaaktigt. Tyckte inte det blev så bra ihop med färgen på ögonen så när jag kom hem och skulle fota så valde jag det här istället. Lite mera neutralt.
Annars så har det varit en helt vanlig dag, jag har stått och prismärkt jultomtar på jobbet idag... jo då, är man i butkssvängen så är julen redan här! Inte riktigt kanske men vi märker och förbereder så att det bara är att plocka fram när det är så dags. Hujeda mig, det vispar bara till så är det snart jul!
Jag gnetar på med vår skilsmässa, det är kämpigt som bara den... jag försöker desperat att lösa det med jobb och boende... ingen ljusning ännu så länge på den fronten. Joo, föresten, jag kommer faktiskt att kombinera mitt nuvarande jobb med några timmar inom hemtjänsten, kommer att åka runt i kommunens bilar och hjälpa gamlingar som fortfarande bor hemma men behöver hjälp. Vet dock inte hur många timmar jag får, om det blir tillräckligt att överleva på.
Jobbet på Make Up Store fick jag inte... när jag ringde idag för att kolla hur det gick med urvalet fick jag till svar att tjänsten redan var tillsatt. Mycket märkigt, med tanke på att det bara är en och en halv vecka sedan sista ansökningsdag gick ut och jag har inte ens fått en bekräftelse på att de emottagit min ansökan. Då blev jag lite sur faktiskt!
Nåja, det är bara till att spotta i nävarna och ta nya tag! Tills dess....
... sminka lugnt!

10 kommentarer:

CC sa...

Vad trist med MUS jobbet...

Skulle också vilja ha någon av de där skuggorna, men ja är det köpstopp så är det ;) Ser snygg ut iaf

Bitte sa...

Sänder lite extra energi till dig idag.

Cupol ser jättefin ut. Jag tycker annars att denna kollektion är ganska trist..

Fru Choklad sa...

Neeeeej fick du inte jobbet! Vilket skit. Du hade ju varit så bra.*suck* Ja ja det är bara att bita i det sura äpplet och söka vidare. Har du testat att ringa de stora varuhusen och se om du kan få nått vid någon sminkdisk? Dom borde ju tycka att det är en stor merit att du är utbildad mua kan man tycka.
När jag såg pressbilderna för Czarinna för ett tag sedan blev jag väldigt förtjust. Perfekta färger att ha på jobbet för mig och sedan tycker jag att bilderna är otroligt vackra. Jag ska absolut gå på klubbkvällen i september och spana in dem lite mer.

Marie sa...

Jag skulle tro att med ditt sätt dröjer det inte länge innan du hittar ett fast och fint jobb :)
Det tar säkert ett tag, hela skilsmässoprocessen, men om ett tag så kan du pusta ut, vara nöjd, och göra vad du vill. Hoppas verkligen det blir en makeupartist-karriär för dig.

Kram på dig, du rockar Cupol!

Sminkan sa...

Jag vill också ha Cupol....

Trist att du inte fick jobbet.

Emma P sa...

Ja precis som Sminkan säger så vill hon hemskt gärna ha Cupol, har hört väldigt mycket om denna skugga i helgen:) Men jag stoppade henne:D Kul att få se hur den ser ut i verkligheten iaf, den ser himla läcker ut faktiskt...

marinamake sa...

CC! Suck, ja sånt är livet. Jag tycker nog nästan bara att det är Cupol som är riktigt snygg ur den där kollektionen... de andra är lite för lama för min smak.

SminkJante! Åh tack va gullig du är! Jaa håller med, den är rätt så tråkig, förutom Cupol då!

Fru Choklad! Nähädå, så klart jag inte fick... lustigt hur snabbt de kunde tillsätta nån efter sista svarsdag, jag tror att det redan var klart innan. Jaa, looken är väldigt tjusig, men jag gillar nästan bara Cupol från kollektionen. De andra är lite boring i färgerna tycker jag. Men en klubbkväll skulle vara kul att komma iväg på... var evigheter sedan jag var på någon av deras klubbkvällar.

Marie! Tack för muntrationerna! Jodå det ska bli skönt att pusta ut när detta är över... min man flyttar om tre veckor, då kan jag andas lite lättare här hemma. Och får jag bara någonstans att bo så kommer det att kännas lättare. Tillsvidare kommer jag att jobba så mycket jag får inom hemtjänsten här i kommunen för att fylla upp mina timmar i butiken. Tja, sen får vi hoppas att jag får jobba mer med smink framöver än vad jag gör idag.

Sminkan! Den som väntar på nåt gott ;-). Japp, det var trist, men jag försöker utöva positivt tänkande, det är meningen att det ska komma nåt bättre ;-)!

Emma P! Hmm då undrar jag varför du stoppade henne? Den är läcker!

Emma P sa...

Haha, för att hon innan vi gick till MUS-disken sa att hon inte skulle ha ngt och att så fort hon började dilla om ngt hon ville ha så skulle jag vänligen med bestämt släpa bort henne. Sen köpte hon tre andra skuggor lika förbannat och då sa jag vänligen men bestämt att nej, nu får det räcka, annars får du ingen lunch:D Och på söndagen lät jag henne inte gå in på MUS över huvudtaget;)

Marie sa...

Det är bra, ta en sak i taget så kommer allt att hamna på plats, även du. Sinnesfrid är få förunnat, tänk på det! :)
Jag tror absolut att det blir smink i din karriär.

marinamake sa...

Emma P! Ha ha ni är ju för roliga... jag kan se er framför mig i butiken, som Humle och Dumle ;-)!

Marie! Tack, vi får hoppas det :-)!

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...