09 september 2009

Leksaksnagellack

Kommer ni ihåg att jag visade en del nagellack som vi fick in i butiken i våras... jag kallar dem för leksaksnagellack, för de ligger i hyllan för barn ibland hårsnoddar, barnsmycken o dylikt. Det är inte värsta bästa kvalitén naturligtvis, men jag tycker ändå att det är helt ok med tanke på vad de kostar. Den första "kollektionen" vi fick in var faktiskt över förväntan, om ni kommer ihåg de med en kork som ser ut som en blomma ungefär. Kom i alla möjliga läckra somriga färger. Lila, turkos, cerice, rosa osv. Kort därefter fick vi en de som ni kan se ett nedan, tråkigare flaska och mörkare, murrigare färger. Kvalitén på dessa är sämre, men de duger fortfarande med tanke på priset. Den här är extremt klibbig och segtorkat. Men när jag lagt på överlacket så blev det bättre. Jag kör dessutom med sånt där snabbtorkningsspray från Mavala. Och då gick det bra.









-

Tja, det är ju lila. Say no more ;-). Finns det nåt lila i närheten, då hugger jag det på direkten! Som sagt, det var ju extremt klibbigt på ytan läääänge efter appliceringen, så jag lyckades ju sabba det lite när jag skulle fota. Men det syns mer på bild än vad det syns IRL.

De två bilderna ovan är tagna inomhus med blixt, och de kom väl närmast verkligheten i färg.




De här bilderna är tagna i fönstret, i kvällens sista solstrålar. Det blev ju coola bilder, men lacket ser gulare ut i undertonen än vad det är på riktigt. Mycket glitter är det iallafall i det.

Casuelle heter märket iallafall om nån skulle råka på att vilja veta.... inget namn på färgen. Och var kan man köpa det då... tja, på Smultronet i Ekerö Centrum, ha ha!

4 kommentarer:

Ninni sa...

Är Smultronet den där leksaks/present-affären som ligger vid ICA-affären? Hon som ägde den förut iaf var min klasskompis mamma. Haha, den klasskompisen var lite kär i mig ett tag - inte besvarat... fniss.

marinamake sa...

Japp det är den! Det är Åsa och Björn som äger affären nu, de har de gjort i fyra-fem år ca. Hi hi, jobbigt sånt, när man inte är kär tillbaka liksom...

Marie sa...

Det var ju verkligen skitsnyggt, jag ser framför mig hur man kan göra gradienter med det där jellylacket... Åhå, undrar hur jag ska hitta det där?

marinamake sa...

Marie! Åhå det kan ju tänkas att jag skickar det till dig :-)! Maila mig din adress vet jag. Gradienter vet jag inte ens vad det är??

The Alien Palette - Jeffree Star Cosmetrics

Så, här kommer look nummer två idag. Jag använde en palett från Jeffree Star Cosmetics, kontroversiellt märke, man pratar inte om att man ha...