16 augusti 2009

Gråsvart metallisk kalassöndag

Idag skulle jag och barnen på kalas (ja nu vet ni ju varför gubben aldrig är med på saker och ting... fast idag jobbade han faktiskt, så han kunde inte oavsett...). Det var kusinen som fyllde sju år, alltså begav vi oss till min brors gård strax ovanför Uppsala. Tjoho och ståhej hela eftermiddagen, full rulle! Men trevligt, alltid kul att träffa folk. Åhhh jag hoppas att jag lyckades knyta en bra sminkkontakt faktiskt, tro det eller ej, där ute på totalt bystan bland kossorna i hagen utanför. (Min bror har inga djur, det är inte en aktiv gård, men deras granne har...). In kommer plötsligt en amerikansk kvinna, hon skulle hämta sin dotter från kalaset. Det visade sig att hon driver en hårsalong i närheten av Odenplan och brukade tidigare själv även sminka. Jag förstod det som att hon gjort en del större jobb bla håret till Fröken Sverige tävlingen. Vi bytte visitkort och vi får se om hon eventuellt kan generera lite sminkjobb till mig i framtiden. Håll en tumme!




Det blev grått och silvrigt idag, inte vad jag skulle kalla en sotning, men jag vet att andra skulle göra det... hur som helst... jag har använt:
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: 641 Silver från VLD.
Mitt på locket: Effect Powder Steel från Gosh.
I globlinjen ända ner i inre vrån och upp över brynbenet: nr 11 Charcoal från Barry M.
Under ögat: Le Crayon Kohl Noir från Lancome.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Kryolan.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Telescopic Explosion Mascara från Loreal.




Primer: Beauty Base Crystal Radiance Primer från Lumene.
Bas: Mineral Loose Powder Foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Bronzing: Noubas Earth Powder nr 3.
Rouge: Mineralize Blush, Daft Pink, från MAC.



Läppglans: Girls Dig Pearls, Tropical Pink, Too Faced.




Gaaahhhh, jag måste ta mig iväg till frissan, håller på att bli gaaalen! Jag kommer inte ihåg när jag sist var så här långhårig... finns det nåt mer knäckande när man känner att hela frisyren har rasat och allt bara hänger??
Nåja, så länge biter jag ihop ;-)!

9 kommentarer:

Sminkan sa...

Otroligt läckert! Det här var helt i min smak! En kalassöndag, absolut!

Maja sa...

Jättesnyggt! Den Barry M - skuggan ser ut som ett måste :)

marinamake sa...

Sminkan! Japp! Kalas it is! Såg att var varit same same but different idag (eller din kanske inte var från idag föresten

Maya! Jajammän.. den är en superskugga, bra färg att ha, sitter bra och bra pigmenterad! Den silvriga jag använt idag var okej också, första gången jag använde den, ser ut som aluminiumfolie på ögat, riktigt läcker!

CC sa...

Läckert! "mina" färger hehe.

Åh vad schysst med en sån kontakt! Själv är jag fast i TFP träsket känns det som, å andra sidan är det ju så kul att sminka o få fina bilder.

marinamake sa...

CC! Tack! Hm, tja jag får å andra sidan aldrig några bilder....;-)

Emma P sa...

Jätteläckert smink! Silversvart är himla snyggt. Denna är nog lite på gränsen för att vara sotad, tycker att folks gränser för vad som är en sotning ofta är väl liberala. Nåja, det är ju inte hela världen.

Vad kul att du kunde nätverka lite ute i bushen, håller tummarna för att det ska leda till ngt bra!

Linda sa...

Ursnygg make-up!! Ljusa läppar till gråsvart är också himla läckert. Aha har du varit i mina trakter på besök :o)

Bitte sa...

Supersnygg sminkning. Tänk vad ett besök hos kossorna kan hjälpa till;) Inte dumt att knyta roliga kontakter.

marinamake sa...

Emma P! Jag håller med, mycket som kallas sotat fast jag håller inte med riktigt... fast som du säger, det spelar ju egentligen ingen roll! Håll alla tummar du har!

Linda! Aha, så du bor åt det hållet... det här ligger strax utanför Börje. Tack för komplimangen!

SminkJante! Men precis... det måste ha berott på kossorna ;-)!

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...