15 augusti 2009

Diskret söndag

Den här sminkningen gjorde jag förra söndagen. Jag och min äldsta skulle iväg och se om vi kunde hitta lite shorts och sommarbyxor till henne på rean, hon är fullständigt klädlös och det är ju fortfarande så pass varmt att det är ingen idé att satsa på vinterkläder ännu.

Nåväl, diskret smink, inga större utsvävningar. Det var varmt som attan förra söndan, och man svettas ju som en örn....




Har inte skrivit upp allt jag använt, men skuggorna är från Viva la Diva, singelskuggorna.
Highlighter 641 Silver, mitt på locket 382 Lilac Glitter och i yttre vrån 290 Dark Chocolat. Eyeliner är lila nr 24 från HOT, som söta Emma P (medbloggar hos Sminkan) var snäll och skickade till mig.





Neutral mun, kommer inte ihåg vad... har varit mycket neutrala stillsamma munnar för mig den här sommaren. Orkar inte hålla på med läppstift när det är varmt... men snart är det dags!

Inte mycket att orda om här... en stillsam sminkning en svettig söndag!


2 kommentarer:

Bitte sa...

Den brunaskuggan ser jättefint ut. Jag makeupen är också fin:)

marinamake sa...

SminkJante! Tack!

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...