23 april 2009

Deep Blue Green

Jaaa, jag e fortfarande grön på naglarna... börjar bli tjatigt. Okej, så jag tänkte... vad kan jag ha för sminkning som matchar mina gröna naglar men som inte känns så uppenbart grön, tja svart funkar alltid, men det kände jag inte för... började rota runt i min lilla ask där jag har MAC-pigment och hittar Deep Blue Green. Ah, perfekt, tänkte jag, det är ju blågrön mina naglar är fortfarande.

Nåja så värst blågrön tycker jag nu inte att sminket blev, ser väl snarare ut som en grå/svart sotning fast det inte var det jag ville åstadkomma. Men hursom helst, det är inget som skär sig med naglarna på nåt vis, tycker bara inte att den är så blågrön som namnet vill göra gällande. Annars så var jag väl rätt nöjd ändå med sminket idag.




Ser ni... var är det blågröna? Jag bara undrar?
Bas för skuggorna: Color Definer Waterproof Shadow Stick nr 20 Satin Dragee från Maybelline.
Highlighter: pigment från MAC, Silver Fog. Ser ut som om jag har aluminiumfolie under ögonbrynen ;-D.
I inre vrån: pigment från MAC, Sweet Sienna.
Över större delen av locket och upp över brynbenet: Deep Blue Green, också ett MAC-pigment.
Eyeliner och under ögat: Khol Express eyeliner pencil Glam Black från Maybelline. Har även duttat dit lite Deep Blue Green under ögat, uppepå pennan.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: XXL från Maybelline.
Tycker alltid att MAC pigmenten är lite hopplösa att jobba med. Brukar inte få dem att fästa och ha försökt att fukta dem och så. Då har det i och för sig funkat bättre, men jag gillar inte att hålla på och fukta och grejja och dona. Men idag funkade det väldigt mycket bättre faktiskt. Tror att det måste bero på Color Definer som jag använde under. Den ger en väldigt klibbig yta, som det verkar som om det fäster bra på. Tror inte jag testat att ha just den under förut, så nu blir det nog fler gånger.

Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Affinitone 09 Opal Rose från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Pink Mink från Avanya.
Bronzer: Earth Powder nr 3 från Nouba.


Läppenna: gaaaammal penna från Ellen Betrix
Läppstift: sprillans nytt... från Black Onyx, låg i min brevlåda igår... har inget namn. Numret tror jag är 225... står så mystiskt på lappen under. Det ser rödare ut på bilden än i verkligheten. Det går en aaanings åt rosthållet.



Ikväll har jag varit i Kista Centrum med en kompis för att bara träffas och prata lite. Vi satt och åt en bit och babblade öronen av varandra. Tyvärr hann vi inte med någon shopping, bara in på Face precis innan de stängde för att köpa mitt puder som nästan är slut och så slog jag till på en Eye Fix. I efterhand när jag kom hem gick jag in till Sminkans blogg för att läsa om de baser/div. annat hon använder som primer för skuggor (hon var så snäll och recenserade sina när jag bad henne). Och naturligtvis så hade jag köpt den hon gillar minst och tycker är svårast att använda (eller nåt sånt...) Stod där och tummade på Dignity men lade tillbaka den och tog eyefix i stället, dumma mig! Well, well det ska bli intressant att testa och se om jag tycker likadant som henne.
Jag fick även ett paket i brevlådan igår. Gjorde en beställning från Black Onyx häromdagen (tog två dar så var paketet i min låda!). De har halva priset på hela sortimentet april ut så jag tänkte att jag testar... verkar ju var lite budgetsmink så jag vågade mig inte på skuggorna, men dock en par läppstift (bla ett svart!), läppennor, nagellack och lite diverse. Får se om det är nåt att ha. Det var så billigt att det blir ingen större förlust om det är dåligt.
Ha det gott alla, vi ses i morgon!
Vink, vink!

5 kommentarer:

Sminkan sa...

1. Du är så jäkla snygg!!!!

2. Vad lustigt att färgen "försvann". Jag har den också, men minns inte att den blev så svart? Fast det kankse den blir? Hm... Måste använda den snart igen, med andra ord!

Emma P sa...

Så värst blågrönt blev det inte, men snyggt ändå! jag har deep blue green, men har faktsikt aldrig testat den, alla verkar gilla den, men jag har fått för mig att jag inte kommer göra det. Matchar du alltid naglarna med sminket? jag brukar matcha nån dag, men skulle jag matcha alla dar skulle jag bli tokig... Å andra sidan så sitter mitt lack ofta en vecka. Nåja, det är ett himla kul initiativ iaf! Alltid spännande att se vad du hittar på.

Bitte sa...

Jag gillar det. DBG skiftar ganska mycket i färg beroende på vilken annan skugga man har till. I love DBG

Fru Choklad sa...

Nä det ser ju inte så blå/grönt ut på fotona, men snyggt är det i alla fall. Fast jag vet ju hur det är med färgåtergivningen på kort. På mina får man alltid tänka att färgen IRL är mycket starkare. Det är väldigt sällan som kameran lyckas fånga färgen i mina makeuper. PS Jag har haft en J#&#&la vecka så jag har inte orkat/hunnit kommentera och skriva inlägg men jag har varit inne nästan varje dag och "tittat till dig". Måste ju få min Marina fix :) Den ljusa knalliga blå tidigare i veckan var verkligen kalassnygg!

marinamake sa...

Sminkan! 1. Tack!! *generad*
2. Skulle vara kul att se hur Deep Blue Green blir i dina händer ;-). Konstigt namn på en färg som inte ens är i närheten. Snygg anyway!

EmmaP! Mja jag har ju bara lacken två, tre dar högst sen har jag tröttnat och vill byta färg. Matchar alltid... jag är nog lite störd när det gäller det ;-). Du borde testa Deep blue, den är snygg även fast den inte har den färg som den utger sig för, och du är så duktig... skulle säkert hitta på nåt coolt med den det är jag säker på!

Sminkjante! Kanske skulle tagit nåt mer grönt eller blått och försökt matcha den med, hmm får testa det.

Fru Choklad! Kul att få ett livstecken från dig, jag förstod att du haft det hektiskt! Du tar väl hand om dig själv?! Deep blue blev nog hyfsad bra i färgåtergivningen på bilderna, den är så där gråaktig även i verkligheten, inte i närheten av att var blågrön. Men jag håller med, färgerna ser oftast svagare ut på bilderna än irl. Lite tråkigt! Hoppas du får ta det lite lugnt i helgen, och vila dig ordentligt! Kram!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...