22 mars 2009

Taylor Made Minerals

Det slog mig att jag inte använt mina pigment från Taylor Made Mineral så särskilt ofta sedan jag beställde dem. Tror inte ens jag har testat alla. Vet inte om de här är några av dem jag inte testat, men jag var inne och hälsade på hos Maya Makeupoholic och hon hade gjort en se enormt superläcker sminkning som jag blev inspirerad av. Försökte efterapa färgerna lite, det vart inte exakt, men det var inte heller målet, ville bara göra nåt liknande.





Bas för skuggorna: Color Definer Waterproof shadow stick Fascination White från Maybelline.
Highlighter: Pearl från TMM.
I inre vrån: Peacock från TMM.
Mitt på locket: Chartreuse, pigment från MAC.
Yttre vrån och lite upp över globen: Mission från TMM.
Under ögat: Penna från IsaDora Royal Blue nr 67 med lite Mission ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner från MUS.
Glittereyeliner: Neon från MUS, försökte göra en habrovink i yttre vrån men det blev mest kladd.
Kajal: vit penna från MUS, Snowflake med Mission ovanpå.




Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Pure.Liquid Mineral Breathable Foundation från Maybelline, Honey Beige 026.
Puder: Loose powder nr 2 från Face.
Rouge: Rose Diable från Bourjois.

Läppenna: Wine från Mist.
Läppglans: Crystal Gloss från Mist. Lappen med namnet på färgen har trillat av.
Det var det hele, nu har jag gnällt i flera dagar, jag lovar att hålla mig på mattan ett tag ;-) !
Sminka lugnt!

8 kommentarer:

Marie sa...

Damn, vilken snygging-sminkning! Sjukt roligt med alla skuggfärger, och så var det ju såå snyggt med det nästan tropiska färgvalet till ögonen och det dovare lila till läpparna... gaah, så snyggt!

Bitte sa...

Kanonfina färger. Love it!

Anonym sa...

Men denna kan du väl inte gnälla på, den blev ju jättefin! Färgerna är jättefina och du har lagt dem väldigt fint!

Anonym sa...

Ohh va läckert, härliga övergångar & fina nyanser ;)

Maja sa...

Peacock ser ju otroligt vacker ut! Härligt skimmer i denna sminkning.

Sminkan sa...

Sååååååå snyggt!

Anonym sa...

Så vackert! =)
Jag förstår inte hur du kan kombinera så många färger så snyggt.

marinamake sa...

Marie! Tack, du är så snäll jämt!

Sminkjante! Tack o tack!

EmmaP! Neejdå, jag gnäller inte... vart rätt nöjd med denna ändå. Det var bara glittret som blev lite kajko.

Inthemake! Tack snälla!

Maya! Tack, jaa det var ju du som var inspirationskällan :-)!

Sminkan! Tack snälla du!

Miss Purple! Tack! Det är bara att lägga dem bredvid varandra och sen sudda ihop dem :-).

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...