22 mars 2009

Daniellas temavecka - gult

Sista dan på Daniellas temavecka - gult.... jag såg verkligen framför mig vad jag skulle göra. Tänkte verkligen försöka återskapa bilden, med svart längst ner närmasts ögat (trädtopparna) knalligare gult på locket som övergår i lite flammigare gul/grå aktigt. På min dator när man tittar nära på bilden kan man nästan ana att det går lite åt bronshållet också.





Jag har haft eländes sminkdagar de senaste dagarna och jag blir inte nöjd med nåt som jag företar mig, så även idag... temasminkningen blev bara blahaj i mina ögon. Hmm, jag tror jag är på dåligt humör...:-(... jag har mått risigt i flera dar, förkylning som inte vill bryta ut, annat tjafs och diverse... tja då är jag inte lättillfredsställd när det gäller sminket heller...





Okej, så det här blev inte ens i närheten av vad jag hade tänkt mig, ser mest ut som en skitig blobb, orkade inte ens bry mig i att fota mer än så här... så det är är it.

Det gula blev inte så gult som jag tänkt mig, och molnens skiftningar blev för oranga och ... jag vet inte vad. Ahh, det åkte av på direkten. Gjorde en ny sminkning, den kommer senare.

Jag har iallafall använt:

Bas för skuggorna: Nivea Beauté 01 Creamy Metal
Mitt på locket: Celebration från MUS.
På brynbenet/i globen: Rendez-Vous från MUS väldigt ihopblandat med Charcoal nr 11 från Barry M.
Närmast brynet (dock ej highlighter): tja, jag vet inte vad jag tog, charcoal tror jag och möjligen lite Celebration. Har blandat hej vilt och alla färger går i varandra.
Under ögat: penna Remember the times från MUS med charcoal ovanpå, använde samma som eyeliner.
Kajal: Joe Blasco Ultramate Black
Mascara: XXL från Maybelline


Blaha!

Snart kommer en bättre sminkning, iallafall nästan ;-) !

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...