13 februari 2009

Lila fredag

Okej, så idag orkade jag inte med nåt mera rosa, tillbaka till nåt som känns mera jag. Lila och svart så klart!
Det var en himla tur att jag hade gott om tid på mig idag. Måste ta en buss hemifrån vid tjugo över ett och barnen är ju i skolan så jag har haft hela förmiddagen på mig alldeles ensam hemma... ni som inte har barn kan nog inte ana hur skönt sånt kan vara!
Nåväl, jag började sminka och lade en grund med POPs glitter stix penna, bra fäste tänkte jag... eller inte! När jag sen ska lägga pigmentet, ett av de jag beställde från TMM så är katastrofen ett faktum! Det fastnar på en och samma fläck och går inte att rubba ur fläcken. Hur mycket jag än suddade och grejade och höll på så satt det där som en skitig blobb längst in i ögonvrån... gaaahhh! Pennan jag använt under har dessutom glitter i sig och glittret samlade liksom ihop sig i en hög på samma fläck när jag försökte sudda och ha mig... och det blev bara värre och värre ju mer jag försökte få till det.
Till slut såg jag ingen annan utväg än att ta fram eyeremovern och försiktigt försöka ta bort skuggan och pennan utan att sabba basen, brynen och min fransmarkering som jag redan lagt... suck! Kontentan... använd inte POPs Glitter stix som bas för skuggorna!
Nåja, jag fick bort katastrofen och började om från början, lade en bas av Noubas Touch corretore istället, och då funkade det bättre.




Den lila skuggan är totalt übercoola Throne från TMM... så himla läcker, det enda jag skulle önska är att den hade haft lite skimmer i sig, jag föredrar ändå skimriga skuggor före matta, men den är ändå så läcker färg. Som highlighter har jag använt Ranch från MUS och det svarta är Pollution från MUS.
Eyeliner; Gel Eyeliner Black från MUS.
Mascara: Maybellines XXL.






Munnen har läppenna från Sans Soucis nr 9 Cyclam och läppstift från Yves Rocher Mauve Fascinant.




Japp, det var jag idag... i morgon är det alla hjärtans dag... inget vi fäster så stor vikt vid här hemma hos oss. Har köpt lite söta saker till mina barn, men det är allt. Men, Fru Choklad har givit oss en liten utmaning till imorgon... hoppas någon mer vill haka på! Det tänker jag göra, även om jag i skrivande stund känner mig totalt inspirationslös!
Vi får se vad det blir! Sov gott alla!

9 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Oj vad snyggt du har fått till det! (Snygga färger också.) Matta skuggor tycker jag är dösvårt att få riktigt snyggt. Vet nog inte hur man ska bära sig åt helt enkelt. Har testat olika bas men jag tycker att det lätt blir flammigt och fult på mig. Vad gör jag för fel tro?

Anonym sa...

Jag föredrar ju också skimriga skuggor helt klart, men det här var riktigt riktigt läckert! Enkelt men maffigt :) Blundbilden på båda ögonen är så bra, snyggt tonat.

Anonym sa...

Toppensnyggt! Det här är verkligen du, även om det rosa med var fint, särskilt den rosa-orangea.

Sminkan sa...

Galet snyggt! Helt underbart!

marinamake sa...

Fru Choklad! Tack, ja det är defenitivt svårare med matta skuggor. De är liksom inte lika förlåtande. Jaa, basen är ju viktig, måste ligga jämt över hela locket, ta lite på penseln och slå av överflödet, lägg på lager på lager och bygg upp styrkan eftersom om du förstår. Viktig att inte sätta penseln "mitt på" locket, sätt penseln närmast fransraden och bygg uppåt och du förstår vad jag menar. Sen är det förståss noga att blenda ordentligt och inte ha några skarpa kanter och skarvar. Jag kanske kan dema/hjälpa dig nån gång är vi ses...??

CC! Tack, snällt sagt! Skimriga skuggor känns ju liksom lyxigare på nåt sätt... lite mera flärd!

EmmaP! Tack snälla!

Sminkan! Tack och bock!

Maja sa...

Ranch passar du riktigt bra i! Den sminkningen är det ju få som skulle kunna ha även till vardags men det skulle du kunna. Skitsnyggt :D

marinamake sa...

Maya! Faktum är, att jag ju ofta ser ut så här till vardags...:-)

Anonym sa...

Ohh GUD va snyggt!! *dreggel*

marinamake sa...

Inthemake! Vänta, jag springer och hämtar en servett...! ;-) Tack!

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...