12 februari 2009

Orangerosa

Igår inspirerade Sminkan mig med sin sminkning som drog åt orangerosahållet. Så jag tänkte att idag ska det bli mina färger också. Jag tycker att orange och rosa är en otroligt läcker färgkombination, inte bara på smink, utan även på andra saker. Kläder, inredning eller vad som helst.




Som bas för skuggorna har jag använt Noubas cremeskugga i ljusrosa, Nouvola nr 202.
Highlighter: Barry M nr 58 (ljus rosa).
Inre vrån: Buddah från Face.
Mitt på locket: Sunrice från MUS.
Ytte vrån: Pink Glitter nr 461 från Viva la Diva.
Under ögat, ville bryta av med en annan färg: Eclipse från MUS.
En liten dutt i inre vrån nertill: Flamenco från MUS.
Glittereyelinder från MUS: Neon.
Mascara: Maybelline XXL.
Kajal: ögonpenna Smoke från MUS.





Dagens är nog den av alla mina rosa sminkningar som jag gillar bäst den här veckan, jag gillar verkligen kombinationen med orange.

Däremot munnen, hmmm tja, jag gillar helt enkelt inte den här typen av rosa på munnen, det bara går inte, jag känner mig.... billig.

Jag började med att lägga läppenna Cosmo från MUS över hela munnen och fylla på med ett bubbelgumsrosa glans från Face nr 4. Missförstå mig rätt jag gillar bubbelgumsrosa supermycket, men som jag sagt förut den här veckan, inte på mig.... särskilt inte på munnen. Har svårt för att använda läppglans på det här sättet, hur jag än gör så flyter det obönhörligen utanför linjerna efter ett väldigt kort tag, han knappt ens fota.




Så jag torkade raskt av läppglanset och satte på detta istället, måste säga att på bilden känns färgen snyggare än vad det kändes IRL. När jag kom till jobbet torkade jag av detta också, och sen fick det bli naturell resten av dan. Det är iallafall fortfarande läppenna Cosmo men jag bytte till läppstift från MUS, Lola.




På de här bilderna är det läppglanset som sitter på, om man tittar noga kan man se att det redan börjat flyta ut, trots att det bara gått några minuter mellan jag lade på det till jag knäppte bilderna.

Och när jag sminkat mig klart uppstår genast nästa fråga, vad ska jag ha på mig?

Börjat grotta omkring i garderoben (som är ganska omfattande efter mina tidigare fem år i en klädbutik), långt in hittade jag den här gamla trasan....


Lite 80-tals retro eller vad säger ni? Passade perfekt i färgerna.
Ni har väl spanat in alla Sminkans rosa den här veckan också? Fina gobitar finns det där!
Ha det gott alla, sminka lugnt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jo du klär i de starka färgerna helt klart! Snyggt var detta! En färgkombination jag aldrig skulle kommit på...

Jag fattar det där med munnen... jag är sån när det gäller rött. Tycker jag ser billig ut i rött läppstift..

Sminkan sa...

Snyggt! Jag visste du skulle gilla det! det är ju samma för mig! Ju skarpare, starkare och knalligare, desto bättre! :D
Mesrosa är så sjukt tråkigt men knallrosa är läckert! Rosa och orange är superläckert ihop!

Anonym sa...

Jag tycker att kombon med orange och cerise var jättesnygg!

Lina sa...

otroligt läckert!

Anonym sa...

Hurra vad snyggt! Tycker också att det här är din bästa denna vecka, men oj oj vad den blev tjusig!

Maja sa...

Jättehärlig färgkombination! Det var snyggt med kontrasten i Neon eyelinern till också :)

Fru Choklad sa...

Men vet du!!! Detta var riktigt läckert. Helt fantastiskt snyggt. Det är så kul att sammanföra färger som man inte "tror ska passa". Frågan är om inte detta är din bästa på rosa veckan. När jag ser din make så tänker jag på Hibiscusblommor och längtar våldsamt efter sommaren.

marinamake sa...

CC! Tack! Åhh, men jag tror du skulle vara snygg i ett riktigt knallrött läppstift!

Sminkan! Japp mesrosa är tråkigt! Färgstarkt smink till färgstarka tjejer ;-) !

Makeupoholic! Ja, men visst är det!

Lina! Tack, tack!

EmmaP! Jag tycker nog också att den var den bästa rosasminkningen... Tack!

Maya! Tack!

Fru Choklad! Ja men det är ju kul att testa alla möjliga konstiga färgkombos, och ibland lyckas man ju få till det riktigt bra! Jag tänker på parablydrinkar ;-)!

Anonym sa...

Detta var det snyggaste jag sett på länge!! Jag har vårkänslor (här i Skåne lyser solen för fullt, och denna maken gav mig en massa inspiration....

marinamake sa...

Anonym! Tack! Kul om jag kan ge lite vårkänslor! Här i estockolmo är du ju inte så vårligt kan man inte påstå! Minusgrader och slask om vartannat, jag vill ha VÅR!

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...