15 februari 2009

Valentin kom för sent!

Jaa, jag missade Valentin totalt... hann inte med någon Alla Hjärtans Dag sminkning, svärmor och svägerskan kom på besök så tiden gick åt till att städa av lite hemma, springa och handla mat, laga maten osv... jaa, ni vet hur det är man vill ju att det ska vara någorlunda hemma när man får besök. Det var inte läge att stå och pilla med en fantasifull romantisk sminkning...

Meen, man ska väl vara snäll och tänka på varandra alla dagar på året, så jag tänkte att det gör väl inget om jag får till nåt idag istället.

Sagt och gjort! A men, det e ju bara det att jag känner mig inte som en fantasisminkare precis. När jag väl ska göra nåt extra utöver en vanligt vardags- eller festsminkning då står det precis stilla i huvudet, varje gång!

Okej, så jag började tänka.... hjärta, så klart. Måste ju vara ett hjärta i nån form när det är Alla Hjärtans Dag! Det vart hellre än bra... och jag var på vippen att inte visa detta, men what the heck... det var mitt försök, det blev bara så här och bättre än så kunde jag inte idag, håll till godo;-) !


Jaa, mitt i när jag går omkring så här hemma, så knackade det på dörren.... hoppsan! Det var en mamma till en klasskompis till min yngsta, hennes dotter ville leka med min... hrmm joo, jaaa men jag går alltid omkring och ser ut så här hemma om söndagarna, det är fullt normalt! Hi hi!

Som bas har jag lagt Color Definer Waterproof Shadow Stick från Maybelline, den vita. Ovanpå det lade jag White från MUS över hela locket. Efter det försökte jag hitta nån sorts hjärtform runt ögat, inte så lätt. Man är ju inte så naturligt hjärtformad runt ögat om man säger. Först var jag på väg att dra ett stort hjärta runt båda ögonen, om ni tänker att ögonbrynen är de två böjarna högst upp på hjärtat och så tippen längst ner mot nästippen om ni förstår, jaa, men sen blev det inte så. Kanske lika bra för annars hade jag väl skrämt slag på stackars mamman som knackade på vår dörr, för att inte tala om hennes stackars lilla dotter som ändå tittade rätt så förskrämt på mig ;-).

Okej, så sen försökte jag dra en linje med svarta Pollution i hjärtform runt ögat. Kunde inte bestämma mig om jag skulle ha en suddig lite otydlig linje eller om jag skulle försöka göra den knivskarp. Det blev nåt sorts kladdigt mellanting. Min hud är för slapp och lite för rynkig för att lyckas perfekt med en knivskarp linje, särskilt under ögat, jag orkade inte ens försöka... Sen fyllde jag bara i allt med East från MUS och lade ett tjockt lager med rött glitter över allt det röda.

Eyeliner, kajal och mascara och så var det klart.

Det ser inte ut som särskilt mycket glitter, men det var det... täckt över precis hela.
Det var mitt lila försenade bidrag. Inte blivit mycket till bloggande för mig i helgen. Besök igår och fikafrämmande idag, så tiden har bara runnit iväg... jag kommer igen i veckan.
Ha det gott!
Sminka lugnt!

11 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Jo men man ser glittret bra tycker jag. Du tog det här med hjärtan till en högre sfär än vad jag gjorde, hi hi. Är det inte typiskt att det måste ringa på dörren vid sådana här tillfällen? Nåja du hade ju en bra förklaring :)
Vet du om det är några utmaningar på G denna vecka? Vore kul nu när man börjar komma i gasen igen :D

marinamake sa...

Fru Choklad! Hi hi, jo det var ju typiskt att det knackade på dörren... och så står jag där, medelålders människan, och hasplar ur mig en förklaring att, "joo hmm jaa jag bloggar förstår du och och hmm ja vi utmanar varandra och sen sminkar vi och lägger ut det på bloggen förstår du..." och så känner jag mig sååå fånig, när alla andra icke sminkintresserade naturliga mammor stirrar på mig som om jag kom från en annan planet. Ja då brukar jag tänka att dom vet inte vad dom missar;-)!

Har ingen koll på några utmaningar för stunden. Själv längtar jag efter att bara få sminka mig som det faller mig in på morgonen, åtminstone i några dar...;-) Annars så gillar jag ju utmaningar!

Marie sa...

Det ser ju helgrymt ut! Jag gillar att det är ett snett, lite konstnärligt öga. Du får ju poäng för idén om inte annat! :)

marinamake sa...

Marie! He he, ja tack tack... inte min bästa kanske men det var kul att testa!

Anonym sa...

Jag tycker man ser glittret bra o den röda färgen är läcker. Och absolut får du poäng för fantasi :D

marinamake sa...

CC! Oh tack, jag behöver samla poäng ;-) !

Anonym sa...

Ah, häftig alla hjärtans dag-look! och fantasifull med för den delen...

Bitte sa...

Coolt och annorlunda. Heja dig!

marinamake sa...

EmmaP! Tack snälla du!

Sminkjante! Tack, tack!

Anonym sa...

Grymt snyggt :)Jättehärlig röd nyans :)

marinamake sa...

Sanna! Tack, den röda är verkligen läcker!

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...