03 januari 2009

Snabbis!

Klockan är jättesent, och jag har inte hunnit ikväll... så här kommer en jättesnabbis!

Har gjort ett nytt försök med mina MAC-pigment. Inte helt nöjd... slutresultatet vart väl okej, men det var oerhört svårjobbat... highlightern fick jag inte till att fästa och den gula i ögonvrån täcker inte hur jag än bär mig åt. Samtliga skuggor är lagd med fuktad skumgummiapplikator.

Jag gillar inte när jag måste kämpa för att få det som jag vill, det flyger och far och jag hade värsta nedfallet på kinderna. Det är synd för det finns ju så himla många läckra färger bland MACs pigment och jag avskyr att hålla på med skumgummiapplikator.

Nåja, så här blev det idag...




Highlightern är Quick Frost, den gula heter Golden Lemon (hade hoppats att den skulle vara mera guldig, men det var den inte, så det blev lite svenskaflaggan varning...). Den blå är Steel Blue, och samtliga är alltså MAC-pigment.

Jag har kämpat som fasen för att få highlightern att sitta, när man vill sudda den så borstar man bort den... då blir jag tokig!

Kajalen och eyelinern är ögonpennan Baltic från MUS. Mascara Bluberry Volume mascara från Lumene.




Munnen har en läppenna från Face, Angel och Pot Gloss Striking också från Face.


Ser väl OK ut rent allmänt... jag var bara irriterad för att jag fick kämpa på så mycket, och sminkningen tog längre tid bara därför.
Hoppas ni haft en skön fredagkväll, imorgon åker jag till Uppsala för att uppvakta min svärmor som fyller år. Vi får se vad det blir för sminkning då! Och just det... jag fick ett paket i brevlådan idag... vi får kanske se vad det innehöll...;-) !
Sminka lugnt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

gud du är verkligen duktig! beundrar dig verkligen! kram :)

Anonym sa...

åh, fina färger:D:D:D

Sminkan sa...

MAC är inte världsbäst på pigment, så är det bara. Men vissa av deras är grymma. Man måste liksom prova igenom dem för att hitta guldkornen. Tyvärr...
Misstänker att usla MAC-pigment skrämmer folk att inte våga köpa andra lösa ögonskuggor eftersom man tror att MAC är så bra. Det är trist.

Anonym sa...

Supersnyggt! Nu blev jag dessutom supernyfiken på paketet! Älskar paket - även andras! :-)

Marie sa...

Inte en typisk Marinamake, du brukar nästan alltid köra riktigt mörkt i globlinjen - men det är ju skitfint! Det poppar av färg :)

CrazyNails sa...

Härliga färger, men vad trist att dom var så kassa. Man tror att Mac skall var super på allt men inte.

Anonym sa...

Nää, inte svenska flaggan-varning alls. Skitsnyggt tycker jag! Häftig färgkombi och härligt skimmer.

marinamake sa...

Angeline! Tack snälla du, jag blir alldeles generad, va gulligt sagt!

Malin! Jadå, jag gillar den blå!

Sminkan!Jag börjar på att lära mig det... men det blir lite bättre fuktat känns det som! Trist om det avskräcker folk... man missar ju en del då...

Ninni! Mer paket åt folket!

Marie! Nä kanske inte så typiskt mig... tänkte inte på det, ibland vill man bara försöka göra nåt annorlunda!

CrazyNails! Nej det verkar inte så, man får göra som Sminkan sa och prova sig fram tills man hittar guldkornen.

Mimmi! Tack snälla du!

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...