04 januari 2009

Peggy Sage

Slapp söndag... jag och mellandottern gick en skapligt lång promenad ute i kylan. Det var superskönt, och solen sken! Helt underbart. Knarr under skorna trots att det inte är så mycket snö, inge snö alls egentligen om ni frågar en norrlänning... mest rimfrost. Men ändock knarr under skorna, jag gillar det!

Sen tog jag bilen och for iväg till biltvätten.... stackars bilen, den slog nog rekord i att vara skitig... gick inte att närma sig den utan att bli smutsig själv. Nåja, sen ville jag ju testa lite av det nya sminket från Peggy Sage. Sagt och gjort.

Använde den enda duoskuggan jag köpte i lila/korallrosa (någonting åt det hållet), dom sitter bra och doftar underbart, men jag blev besviken på pigmenteringen. Den lila går inte överhuvudtaget att få så stark som den ser ut i asken, den korallrosa känns mer OK, för den förväntar man sig inte att den ska bli så stark kanske.






Ja ni ser ju själva... knappt nån färg alls... Synd! Kan möjligen tänka mig att använda den som "andrafärg", alltså om man vill ha en ljus och en mörk så får den här vara den ljusa.





Det är en för snäll och mesig make för att passa mig... vill ha mer drag i färgerna! Men det är klart, här hemma en söndag bara med familjen så är det klart att det duger. Man måste inte alltid se ut som man stått på huvudet i färgbyttan ;-) , jag råkar bara på att gilla att stå på huvudet i färgbyttan... ha ha!

Hur som helst så har jag använt rakt av innifrån och ut:


Smashbox Photo Finish Foundation Primer
Nouba Stick Foundation nr 24
Tri Brow från MUS
Cake Eyeliner som fransmarkering (alltså under de övre fransarna, längst in vid fästet om ni förstår)
Rouget är Rose Satin från Peggy Sage
Bas under skuggorna är Paint Pot från MAC Painterly
Highlighter Microshadow Muffin från MUS
och de två andra är som sagt mina nyaste från Peggy Sage, en duoskugga som heter Bleuet/RoseProfound
Kajal Joe Blasco Ultramatte Black
Mascara Noubas Supervolume (värdelös)
Eyeliner från IsaDora Fine Liner Eye Stylo Carbon Black






och så munnen då... tja, hmmm... jag ser ut som ett lik som håller på att kallna, hi hi! Alltså, lila är en av mina favvofärger... men på munnen är det svårt. Kan nog funka om det är lite mörkare lila färger, men den här var defenitivt för ljus, kommer inte bli en av mina favoritfärger på läppstiften här hemma. Smällar man får ta när man beställer från nätet, så oerhört svårt att se vad det är för färg man får egentligen. Nåväl, de andra två röda är helt OK, ska visa dem också snart. Kvaliten är helt OK, sitter bra, rinner inte och doftar bara som... läppstift om ni förstår vad jag menar.






tja man kan inte lyckas jämt :D Detta kommer inte att bli någon av mina favoriter, men kan va bra att ha i samlingen ändå. Sånt som jag inte gillar personligen brukar jag lägga i min jobbväska, kan va bra att ha när jag är ute och gör sminkjobb. Det finns alltid någon annan som passar i, eller inte vill ha så starkt osv... så det brukar lösa sig!


Ha det gott alla!

5 kommentarer:

Marie sa...

Fina färger på Peggy Sage-skuggan, men visst ska det vara mer drag i dina skuggor! :)
Peggy Sage tror jag från början gör nagelprodukter, jag gjorde nagelförstärkning förr där nageltjejen använde Peggy Sage-grejer. Lite sidospår, men det kan ju vara bra att veta, kanske? :)

Anonym sa...

finfin ögonskugga iaf:) kram malin

marinamake sa...

Marie! Gokväll, min nattugglekompis! Joo jag känner till att dom är nagelproduktåterförsäljare.. kanske är deras huvudgrej egentligen. Men men, man måste ju testa annars hittar man aldrig guldkornen ;-)

Malin! Jodå, om man tar den för vad den är!

Sminkan sa...

Nja, läppstiftet var ingen höjdare på... Men annars lyckades dubra ändå, trots crappig pigmentering! ;D

Fia sa...

Hej! var har du handlat ditt smink från peggy sage? via nätet?

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...