17 december 2008

Temavecka - lila

Åhhh i morse ska ni vara glada att ni inte var i närheten av mig.... stor stress, irritations- och svordomsmorgon! Och alltihopa var sminkets fel, jag blev sen och mina stackars barn fick sig en släng av sleven, när jag känner mig totalt missnöjd med sminket, står och pillar alldeles för länge utan att få till det och till slut är sen som attan och dessutom hade en buss att passa med tre barn i släptåg... grrrrr!
Ja, det var ju lila som gällde idag... och jag började fundera över vilken lila jag skulle ta. Ville använda en som jag kanske inte visat så mycket redan. Känns ju som om man upprepar sig ibland, så jag försökte komma med nåt nytt. Jag har en lila skugga från Mist som jag sällan använder. Nu förstår jag varför...

När man tittar rakt är det helt ok, men när jag tittar neråt så ser man att det har blivit flammigt. Den lila skuggan från Mist är i princip omöjlig att lägga på så att det blir snyggt! Jag höll på att bli galen och få ett totalt psykbryt! När man försäker lägga på den så vispar man samtidigt bort den om ni fattar vad jag menar. Den lägger sig bara som ett fint puder uppepå huden och sen räcker det att man andas så försvinner den. Förska blenda ihop den med en annan färg är i stort sett omöjligt för det som händer är att den bara försvinner. Den fäster överhuvudtaget inte! Jag höll på och höll på och som sagt... till slut var jag väääldigt sen.

Dessutom hade jag ingen riktig plan för hur jag hade tänkt lägga skuggorna. Kände bara att jag för en gångs skull ville göra nåt annorlunda, och jag kom inte på hur, så redan där sket det ihop sig kan man säga. Till slut kändes hela jag som ett enda kladd och jag bara stod och svor. Hade inte tid att börja om från början heller.



När jag kom hem och skulle fota fick jag fylla på den lila som i princip inte fanns kvar alls. Då blev det så här flammigt, som jag som vanligt inte såg förrän jag fotat... det är nedrans så avslöjande med ett foto!

Jag har iallafall använt: Supernova från Mist, Satin från MUS som highlighter och mitt på locket. Sen försökte jag sudda in lite svart i yttre delen av globvecket för att fördjupa lite, det vart bara pannkaka. Tog lite bredare lila under ögat än vad jag bruka, ville bre på lite...;-)! Eyelinern är Cakeeyeliner lilac från MUS.



Jaa, mina damer och eventuella herrar, det här är det härskna läppstiftet jag fick från Kicki.be i förra veckan. Jag har haft det i frysen i tre dygn. Det luktar inte illa när man har det på sig bara om man luktar på stiftet. Men det trögt och svårmålat, svårt att få jämnt precis som Sminkan beskrev. Men jag tycker ändå att det är en superhäftig färg. Det sitter som berget och har inte rört sig ur fläcken sedan jag satte på det i morse. Det var egentligen rödare än vad jag trott att det skulle vara och jag vet inte om det egentligen passar så bra till lila ögon, i verkligheten är det mycket mörkare än på fotot. Men men, det fick duga när jag nu väl fått det på plats. Läppennan är från MUS och heter Jazz.


Lila tunika, lila smycken, lila smink.... mina naglar är lila också. Lackade igår kväll (läs; inatt) med OPIs Inc. Idag är det så avskavt att jag måste ta bort det... trist!

Mindre än ett dygn har detta suttit på :-(
Jaha, som grädde på moset fick jag idag reda på att mitt "punka-på-bilen-äventyr" i lördags inte var nån punka. Min man tog däcket till nåt ställe för att kolla om det gick och fixa eller om vi skulle bli tvungna att köpa ett nytt däck. Det visade sig att det fanns ingen punka. Killen fyllde däcket med luft sänkte ned det i vatten och det pyste ingenstans, luften har hållit sig kvar. Med andra ord, någon hade roat sig med att släppa ur luften ur däcket, för han kunde se att det pyste lite runt ventilen, så vi fick byta ventilen för en hundring och nu är däcket som nytt! Om jag fick tag i vem som gjort det så kommer jag att vrida nacken av vederbörande!!
Ha det gott alla, i morgon vet jag inte om jag hinner någon temasminkning. Ska ut på kvällen och äta julbord med sminkskolan. Ska bli jättetrevligt, men jag är ju säkert hemma så sent att jag inte hinner lägga upp nån sminkning.
Ni får ha de så länge!

14 kommentarer:

Unknown sa...

Hela makeupen är jättesnygg! Tycker de där matta grålila tonerna är väldigt väldigt fina till det supermörka röda läppstiften. Och så gillar jag din top!

Till allt annat kan jag bara säga att jag beklagar... Vilket skit!

Sminkan sa...

Vet du, jag tycker färgerna är härliga ihop! Du ser smashing ut, som vanligt, trots samarbetsovilliga ögonskuggan. Flammigt, okej, men baa om man gransar dig med de ögonen. Jag tycker verklgen det var skitsnyggt!

Anonym sa...

Wow va snyggt, färgen på läpparna var verkligen to die for!

marinamake sa...

Marie! Tack för din snälla ord! Jaa, skit var det ;-)

Sminkan! Va gullig du är, tack! Tror jag ska skänka den där mistskuggan till nån bättre behövande... jag blir lika irriterad varje gång ;-)

Sanna! Tack! Jaa, färgen är verkligen döläcker, man får jobba lite men det är det värt!

Chaosophia sa...

Jag tycker det ser jättefint ut! Synd på den flammiga skuggan, men ibland lyckas man inte bara riktigt. Snyggt!

marinamake sa...

Chaosophia! Tack! Nää, det har du helt rätt i, man kan ju inte va på topp jämt! Ju roligar är det ju när man lyckas!

Anonym sa...

Jag gillar helheten men särskilt läppstiftet! Verkligen underbar färg, synd att dess andra egenskaper inte är så bra, men det kan du kanske leva med när färgen är så lovely.

Fru Choklad sa...

Jag måste bara säga att du ser fantastisk ut! De kalla tonerna får mig att tänka på en isdrottning. Det fattas bara snöflingor som sakta faller runt dig också så skulle det vara rena rama reklambilden! Du är jättevacker.

marinamake sa...

Emma P! Joo, men visst kan man leva med det... huvudsaken man e snygg ;-) !

Fru Choklad! Men ooohhh nu blir jag alldeles generad... tack snälla du gulliga och fina ord!

Anonym sa...

Just found your blog today and I just had to go through all the photos at once. I really admire your make up skills and it's so refreshing to find a make up blog by someone over 20 (I myself am 37). Your photos are very inspiring - thanks and please keep up the good work! (Sorry about writing the comment in English, but my Swedish is a bit rusty).

marinamake sa...

Hello reader from Finland! Welcome to my little place in space! Do you understand to read swedish or should I answer you in english? Im glad if I can inspire you with my blog. Make up should be fun even if your not 20 anymore ;-) , I´m turning 45 in three weeks and I love make up and will nerver stop!

Anonym sa...

Fint!

marinamake sa...

RM! Tack!

Anonym sa...

Hi Marina! I do understand written Swedish pretty well but English better. And you are so right: it's every woman's basic right to be a bit obsessed with make up - no matter the age!

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...