23 januari 2023

The Futurism III: Astro Pink Palette - Kaleidos Makeup

Jag blev visst hemma idag, började frysa och känna mig allmänt ruggig igår kväll, vaknade i morse med ont i halsen så jäkla hängig. Sjukanmälde mig, somnade om och vaknade med värsta huvudvärken. Jäkla skit. Nu i kväll sitter jag här igen och fryser och mår inget bra. Kommer vara hemma i morgon också. 

I alla fall så gjorde jag en sminkning. Det tog mig hela dan innan jag fick ändan ur, såå trött. Men jag fick en idé som jag ville genomföra. Jag har ju en Youtube kanal och problemet för mig är att komma på ideér om vad man ska filma. För det mesta sätter jag mig bara ner och gör en look med någon palett som jag känner för, finns liksom inget tema eller röd tråd. Jag har haft en serie där jag filmat alla mina Birthstone Collection paletter, en varje månad. Har bara två månader kvar sedan har jag filmat alla. 

Jag har ju väldigt många paletter. Över fyrahundra stycken. (jag veeet....). Det blir lätt så att man hela tiden använder de som är nyast och de som är lite äldre blir liggandes. Jag vill ju egentligen använda alla lika mycket men tja så blir det inte. Så då fick jag för mig att jag skulle starta en serie på kanalen där jag använder min Spin the Wheel app och slumpmässigt snurra fram en palett och filma när jag använder den. Vet inte hur ofta jag gör det kanske inte regelbundet till en början. En gång i veckan tror jag inte jag hinner filma och en gång i månaden känns sällan, men vi får se. På det sättet kommer jag slumpmässigt använda alla paletter jag har. Kan bli tråkiga paletter, kan bli mera roliga paletter...

Så jag började idag. Snurrade hjulet och fick fram nedanstående palett och har filmat den, så kommer på kanalen strax.




The Futurism III: Astro Pink Palette från Kaleidos Makeup.






Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lunar.
I globlinjen: Stardust.
Yttre vrån: Cosmos.
Mitt på ögonlocket: Neptune.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Lightyear.
Under ögat: Neptune.
Highlight i inre vrån: Love n Stars från Sugar Drizzle's On top of the mountain & beneath the stars Highlighter Palette.
Eyeliner: Cake It! Liner Addiction från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Nightmoth från MAC Cosmetics.
Läppstift: Be Legendary Lipstick Witchy från Smashbox.



Primer: Strobe Globe Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronze från Physicians Formula.
Highlight: Botanic Dream från Wet n Wild megaglo Highlighting Palette.
Blush: Metallic Glow Blush Sway från Sheglam.
Setting spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Abscission Palette - Arttitude Cosmetics

Så var det äntligen fredag. Den här veckan har känts så himla lång. Jag visste inte hur fort jag skulle ta mig hem...  I morse använde jag e...