20 december 2022

Oden's Eye Cosmetics och BH Cosmetics

Två dagar avklarade på jobbet. Idag kom smällen. Kunde knappt gå på mina fötter innan dagen var slut. Allmänt ont i fötterna, men också ont i ena stortåleden. Svullen och ond pekfingerknoge, vänster axel gör så ont att jag inte kan röra armen... höger axel har jag alltid ont i. Tröttheten....  Nåja, i morgon är jag hemma, sen är det till att bita ihop i två dagar igen. 

Så jag gjorde väl nån sorts julig look imorse. Var inte nöjd alls, men man inte ju inte göra om saker och ting, så det var vara till att bita ihop och låtsat som om det regnar.



Sweet Shoppe Pistachio Palette från BH Cosmetics och The Merry Christmas Palette från Oden's Eye Cosmetics.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
I globlinjen: Nutty från BH Cosmetics Sweet Shoppe Pistachio Palette.
Längs brynbenet mot yttre vrån: Best Wish från Oden's Eye Cosmetics Merry Christmas Palette.
Yttre vrån: Christmas Tree från Merry Christmas paletten.
Inre halvan av ögonlocket: Santa Star från Merry Christmas paletten.
Highlight i inre vrån: Stockholm Midnight Sun från Nomad Cosmetics.
Eyeliner: Cake It! Liner Warmth från Arttitude Cosmetics.
Glitter längs globlinjen samt under vingen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Glitzy från W7.
Mascara: Lash Sensational Sky High Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Long Lasting Liquid Lipstick Ruby från Ofra Cosmetics x Francesca Tolot.



Primer: Pore & Fine Line Filler från Sephora.
Bas: Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Stockholm Midnight Sun från Nomad Cosmetics.
Blush: Powder Blush Apple Red från MAC Cosmetics.



Vi får se om jag hinner med en look imorgon. Jag har inte hunnit göra några förberedelser inför julen, så typ allt måste ske imorgon, handla julmat, baka, pynta färdigt osv osv. Well, det får bli som det blir. 

Har vi tur så ses vi i morrn!

 

Inga kommentarer:

Poison Ivy Palette - Milan Rowe

Äntligen är jag ifatt med alla mina sminkningar från de senaste två veckorna. Livet körde ihop sig när jag skaffade ny telefon för två vecko...