07 februari 2022

Japan Vol. 2 Palette - Eunique Beauty

Så blev jag hemma idag igen då... började få känningar i axeln igår kväll som sen stegrade sig till en ordentlig smärtattack innan kvällen var slut. Jobbig natt. Vaknade vid fem och hade svårt att sova efter det. Vid kvart över sex messade jag chefen och skrev att jag skulle bi hemma. Vid åtta ringde jag vårdcentralen för att kolla vad jag kunde göra, för nu börjar jag blir rejält trött på det här. Men näe, det finns inget att göra, bara att vänta på att få en tid på Ackis. Jag behöver inget läkarintyg förrän det har gått två veckor, för jag tänkte att nu får de väl sjukskriva mig på heltid, så jag slipper hålla på att hatta så här mycket. Men som sagt, två veckor får man vara hemma, sen behöver man läkarintyg. Och det räcker att man kommer in och jobbar en dag, så har man två nya veckor igen. Suck. 

Så jag har varit extremt trött idag och lite deppig. Inte orkat göra någonting alls. Förutom smink då... min vanliga tillflykt.




Japan Vol 2 Palette - Eunique Beauty.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.2 samt P. Louise 'Base'ic Yummy Yellow.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Lotus
Bamboo
Fukubukuro
Floating Lantern
Yukata
Bonsai
Highlight i inre vrån: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Prickar längs globlinjen: gjorda med Superliner Ultra Precision från Loreal.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Lösögonfransar: Oink från Metamorphosis.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: China Red från Make Up Store.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days be trend IT UP.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Lucky Clover från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.



Så det här är look nummer ett av två idag. Tog bara bort läppstiftet och ögonskuggorna sen började jag om igen... Så, en till look kommer snart!

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...