24 januari 2022

The Coquetacha Palette - Metamorphosis

Här kommer gårdagens smink, söndag. Jag jobbade till sent och kände smärta komma mer och mer för varje timme som gick. Började få ont under skulderbladet på höger sida men det har hållit sig under kontroll, en timme innan jag slutade började jag få ont i vänster knä, trodde först att det var för att jag suttit på en stol som är konstig och man måste liksom kämpa för att hålla sig kvar på den. Men när jag väl kommit så långt att jag skulle kliva ur bilen hemma i garaget så kunde jag knappt böja knät. Haft en vidrig natt, fick trycka i mig starka värktabletter och gick och la mig i princip så fort jag ätit och duschat, kort kväll. Så det blev inget inlägg här igår och nu sitter jag här hemma, skulle ha jobbat, men har svårt att gå. Känner fortfarande av det under skulderbladet och har ont i fingrarna. Sååå jäkla trött på det här. 

Anyhow... söndagens look kommer här.



The Coquetacha Palette - Metamorphosis






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox samt 'Bace'Ic Cosmetic Base Yummy Yellow från P. Louise.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
I globlinjen: Venom.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Water.
Yttre vrån: Dark.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Grass samt glitter med inget namn från Blush Tribe.
Under ögat: Dark samt Arthropoda.
Highlight i inre vrån: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: Cake It! Liner Entice från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Chili från MAC Cosmetics.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Från Smashbox Cali Contour Palette.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Orange Truffle Blush Palette.




Vi får se om jag kan sitta ner och filma lite, när jag nu ändå är hemma, så länge jag sitter still går det bra. Vi får se.

Ses väl ikväll antar jag... 

Inga kommentarer:

Her Royal Highness Palette - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Dags att filma den andra paletten jag fick från Saints Angels Sinners. Hon skickade mig ju två och den andra filmade jag med igår.  Her Roya...