24 januari 2022

Making It Flawless Palette - Gloss Gods

En palett från Gloss Gods i samarbete med influencern Samira Ismail. Jag har ingen aning om vem hon är, hänger inte med på sånt, men paletten är ju galet fin. 



Making It Flawless - Gloss Gods






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano samt 'Base'Ic Brights Cosmetics Base Rude Boy Red från P. Louise.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Aysha samt Mellow.
Yttre vrån: Liquorice.
Mitt på ögonlocket: Firefly.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Pink Dazzle.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Gammaray från Kvd Beauty's Metal Crush Palette.
Eyeliner: Cake It! Duochrome Liner Imagination från Arttitude Cosmetics.
Lösögonfransar: Demi Wispies från Ardell.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Bevery Hills.




Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kvd Beauty med Melted matte-tallic Magic Metal Transformer från Too Faced ovanpå.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Blush: Powder Blusher Cosmo från BeautyBay.
Highlight: Gammaray från Kvd Beauty's Metal Crush Palette.



 Jag blev hemma från jobbet idag. När jag lade mig igår kväll hade jag så ont i knät att jag kunde inte ens vända mig om i sängen. Fick ringa till dottern en trappa upp så att hon fick komma ner med värktabletter till mig. Starka, som jag somnar av. Vaknade ändå vid två, halvtre och behövde gå på toaletten... det gick knappt. Kan inte böja på knät överhuvudtaget. Mitt i natten messade jag chefen och sa att jag blir hemma. Idag på dan har det blivit bättre men jag har haft en stark sjukdomskänsla, fryser och varm om vartannat. Extremt trött och hängig. Så när min kollega som jag jobbade med i lördags skrev att han testat positivt för Corona tänkte jag att nu är det kört. Gjorde ett hemmatest men det var negativt. Igen. Jag känner mig fortfarande superhängig, har ont i kroppen och är varm som attan. Men det är väl kanske bara en vanlig influensa då kanske.

Nåja, imorgon har jag ledigt enligt schema, så vi får väl se hur det går tills på onsdag när jag ska jobba igen. 

Inga kommentarer:

BPerfect / Saints Angels Sinners

Så var det måndag igen då. Jag har bara varit ledig igår, jobbade i lördags. Har varit sååå himla trött idag, men ja ja, dagen tog slut till...