16 januari 2022

Birthstone Palettes - BH Cosmetics

Häromdagen lade jag upp en video på youtube kanalen där jag rankar alla mina tolv Birthstone paletter från BH Cosmetics. Tänkte också att jag skulle spela in en video där jag gör en palettbingo med dessa paletter. Lite svårt att använda skuggor från tolv paletter kanske så jag använde en sån där "random generator" -app och drog först sex styckern av paletterna och sen drog jag en skugga från varje. 

Med min vanliga otur så fick jag i princip bara nude-färger... jäkla typiskt. Den enda som hade lite färg var det pressade röda glittret från Ruby paletten. Blev dock glatt överaskad ändå över slutresultatet. Inte så nude:igt och mesigt alls som jag hade förväntat mig med tanke på vilka mesiga färger jag fick.




The Amethyst - February
Pearl - June
Ruby - July
Peridot - August
Citrine - November
Turquoise - December

BH Cosmetics






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.2.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Humble från Amethyst.
I globlinjen: Independent från Peridot.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Friendly från Turquoise samt ovanpå Drama Queen från Ruby.
Under ögat: Determined från Citrine.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Pearl från Pearl.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Velvet Matte Lip Pencil Cruella från Nars.



Jag glömde fullständigt att fota helhetsbilderna och hann tvätta av mig sminket innan jag insåg det. Skit. Därför dåliga bilder som är screenshots från en liten videosnutt jag gjorde för Instagram.

Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Pearl från Pearl for August från BH Cosmetics.
Blush: Älva Flower Blusher Sweet Tulip från Oden's Eye Cosmetics.
Setting spray: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



Dags att jobba imorgon igen då. Jag lyckades ju ta mig igenom hela förra arbetsveckan utan smärtattacker. Det var första gången på heeela hösten. I fredags började jag få ont i högra tummen och innan kvällen var slut kunde jag inte använda tummen. Svullen över tumknogen och rodnad. Jobbigt hela lördagen, kunde inte använda handen. Eller, tummen egentligen, men kan du inte använda tummen så kan du knappt ha nån nytta av handen inser jag nu, när det är så ont. Får en att fundera över hur det skulle vara att inte ha någon tumme alls. Väldigt handikappande.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...