31 december 2021

Make Up Store

Så var det nyårsafton då. Jag har jobbat. Det var många år sedan jag var tvungen att jobba en jul- eller nyårshelg så jag ska inte klaga. Lite småtrevligt med lagom mängd kunder i jämn ström. Men så klart hade jag föredragit att få vara hemma. Hur som helst, min nyårslook blev inte vad den brukar vara. Oftast så gör jag något i svart, silver, silverglitter osv. Men, jag hade köpt en ny topp som var lite mossgrön men aningens guldigt skimmer i sig. Jag måste ju så klart försöka matcha. Hittade den perfekta ögonskuggan bland mina gamla Make Up Store skuggor och så klart ett nagellack från China Glaze (kommer upp här senare).







Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.2.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Choco Dór från Make Up Store samt en dutt Carbon från MAC Cosmetics.
Över rörliga delen av ögonlocket: m/s Regent från Make Up Store.
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: Pixie by Petra Glitter-y Eye Quad Gold Lava.
Highlight i inre vrån: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter  Glazed Donut.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anasasia Beverly Hills.







Velvet Matte Lipstick Perfect Red från Juvia's Place.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Infinity Filter från LH Cosmetics.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Glazed Donut.
Blush: Skin Glazing Adults Only från Nabla Cosmetics.
Setting Spray: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Så, sista inlägget för året. Hoppas ni alla har en fabulös kväll. Själv sitter jag här i mysbrallorna, osminkad. Men det är ok, så skönt att bara ta det lugnt.

Gott Nytt År alla, ses på nya året!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...