16 september 2021

The Winter Palette - Fifty/Fifty Makeup

Ytterligare en sminkning som är en subscribers request. Har alltså filmat denna look till min You Tube kanal. Den är inte uppladdad ännu, men det kommer inom ett par dagar. Så, önskningen var en look med The Winter Palette från Fifty/Fifty Makeup. Sagt och gjort.



The Winter Palette - Fifty/Fifty Makeup.







Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sugar.
I glolinjen: Santa Baby.
Yttre vrån: Spice (samt Carbon från MAC).
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Frost.
Under ögat: Spice och New Year's Eve.
Highlight i inre vrån: Frosted AF från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Strength & Length från bareMinerals.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Ultra HD Matte Lipcolor HD Infatuation från Loreal.



Primer: Photo Finish Smooth & Blur Primer från Smashbox.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Frosted AF från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlighter Palette.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Cherry Truffle Blush Palette.



Annars så har jag varit hemma från jobbet idag med, låg ju igår med värsta migränattacken. Vaknade i morse och kände mig som jag varit på party igår... helt konstig i huvudet, liksom inte med. Lite ont i huvudet fortfarande men absolut inte som igår. Beslöt mig för att vara hemma, rädd att det ska bryta ut igen. På eftermiddagen var jag faktiskt i väg till gymmet, och drog en repa där. Kändes så skönt att röra på sig och efter det kände jag mig mycket piggare. Äntligen. Så, imorgon blir det jobbet igen.

Ses i morrn! 

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...