19 juni 2021

The Fuck Off Palette - BH Cosmetics

Fredagmorgon. Jag hade en tid hos tandläkaren på morgonen innan jag skulle till jobbet. Gissa om jag hade problem hur jag skulle göra med sminket innan. Tandläkarbesök brukar innebära massa vatten som stänker åt alla håll... och tandläkarens händer gnuggandes runt i fejset. Jag hittade en sån där färgad dagcreme som jag har ett litet prov på, från Make Up Store. Har aldrig använt den. Nåja jag tänkte att den är inte så täckande och kladdar inte runt så mycket, så jag tog den. Det blev ju faktiskt riktigt bra.
Hoppade över läppstiftet, fick sätta på det när jag kom till jobbet. Man kan ju inte ha läppstift när man kommer till tandläkaren liksom...

En sista sminkning med the Fuck Off paletten innan det är dags att testa en annan palett. 




The Fuck Off Palette - BH Cosmetics.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från Fuck Off  paletten.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Get Lost.
Längs globlinjen: Mic Drop.
Yttre vrån: Middle Finger.
Över rörliga delen av ögonlocket: IDGAF.
Highlight i inre vrån: från technic Cosmetics Mega Glow Highlighte Palette.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Black från Loreal samt  Glitter Liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Vivid Lip Paint Christmas Red från Give Me Glow Cosmetics.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Tinted Day Cream Medium från Make Up Store.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Golden Flower Crown från Wet n Wild's megaglo Highlighting Palette.
Blush: Punch från Ofra Cosmetics Island Time Palette.



Om ni vill veta vilket sjå jag hade med läppstiftet för de här bilderna... Satte på läppstiftet när jag kom till jobbet, tja eftersom jag varit hos tandläkaren. Kom tillbaka hem, hade bestämt mig för att sticka ut och springa en runda så bytte om till träningskläder. I samma sekund som jag skulle tvätta av sminket för att sticka ut och springa kom jag på att jag hade inte fotat fejset på morgonen, eftersom jag inte hade nåt läppstift på... skulle ju till tandläkaren. Så jag bättrar på läppstiftet och sätter på mig klänningen som jag haft på mig på jobbet, ovanpå träningskläderna... på med örhängen och halsbandet igen, som jag hunnit ta av mig och sätter mig ner för att fota bilderna, ville ju inte fota med träningskläder på. Jag kände när jag drog på mig klänningen att den liksom styrker över munnen men tänkte att det gick nog bra. Tänkte inte mer på det och fotade. Drog av mig klänning, smycken och tvättade bort sminket och stack ut och sprang. När jag ska lägga upp bilderna här på bloggen senare på kvällen så inser jag att det syns på bilderna att jag råkat smeta ut läppstiftet när jag drog på mig klänningen igen... ha ha, jag hade inga glasögon eller linser på mig när jag fotade, så jag såg inte hur kladdigt det såg ut. Vad gör man inte för den ädla konsten... ha ha!

Tandläkarbesöket... jo då det gick bra. Hade ett litet hål, så det ska fixas i augusti. Men annars såg det bra ut.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Alien Palette - Jeffree Star Cosmetrics

Så, här kommer look nummer två idag. Jag använde en palett från Jeffree Star Cosmetics, kontroversiellt märke, man pratar inte om att man ha...