25 maj 2021

Tokyo Harjajuku/Nomad Cosmetics och The Nubian Royal/Juvia's Place

Så jag bestämde mig för att göra en till sminkning idag. Jag ska nog inte beskriva hur irriterad jag var, hade inte kommit långt med denna sminkning innan jag var såå nära att tvätta av mig och skita i alltihopa. Det är den mörka lila i yttre vrån som inte ville samarbeta, så jäkla fläckig, helt omöjlig att blenda ihop med resten av färgerna, sen har jag en gul högst upp på brynbenet. Den syns inte. Den lila fick jag till slut liksom trycka dit, utan att svepa med penslen, tog lite svart också för att se om jag kunde dölja fläcken. Sen gick det inte att försöka blenda ut kanterna så det blev skarpt och fult. 

Men ja ja, lila är känt för att vara en svår färg att få till bra ögonskuggor av, så jag är inte förvånad. Plus att jag hade lagt skuggor innan och det kan vara svårt att överlappa med lila. Nästa gång ska jag testa att lägga den lila först, så att den inte får en annan skugga under sig så att säga. 

Okej, så är kommer en frustrationssminkning. 






Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos Makeup samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kvd Beauty.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Mel-Tea Room från Nomad Cosmetics Tokyo Harajuku Palette.
I globlinjen: Takenoko-zoku från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: Takeshita-dori från samma palett som ovan.
Under ögat mot inre halvan av ögonlocket: penna Blue Lagoon från Make Up Store med Moshi Moshi från Harajuko paletten ovanpå.
Yttre vrån: Lila skugga (som sagt) från Juvia's Place The Nubian Royal Palette, samt duttat över Carbon (svart) från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: är faktiskt en brynpomade... 24HR Superbrow Longwear Pomade Satellite Blue från Kvd Beauty.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Retro Matte Liquid Lipcolour Young Attitude från MAC Cosmetics.



Primer: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Blue Moon från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 De va de hele!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...