24 maj 2021

Incendio - Gloss Gods x Margaretha Grääs

Look nummer två för dagen. Youtubern Margaretha Grääs som  jag följt ganska länge gjorde ett samarbete med Gloss Gods och släppte en egen liten palett. Hon gillar Harry Potter, därav namnet på paletten. 

Var lite stressad när jag gjorde den här looken, hade en viss tid på mig innan jag skulle skjutsa dottern till bussen. Inte hade jag satt i linserna heller, för det blir så jobbigt om man inte är färdig sminkningen och så måste jag ur med linserna för att kunna köra bilen, och så sätta i dem igen när man kommer tillbaka (sånt jag håller på och strular med på dagarna). Linserna är ju med läsavstånd, som att ha ett par läsglasögon på sig, så jag kan inte köra bil med linserna i. Så eftersom jag inte visse om jag skulle hinna sminka mig klart innan jag skulle skjutsa henne så struntade jag i att sätta i linserna. Så där sitter jag, med näsan på förstoringsspegeln och ser ingenting... typ. Man får ingen helhetsbild när man sitter en decimeter från en förstoringsspegel. Så jaa, den blev ju sådär tycker jag. Om jag nu ska skylla ifrån mig på någonting ;-)


The Incendio Palette - Gloss Gods x Margaretha Grääs



Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer.
Samtliga skuggor från Incendio Paletten, inga namn på skuggorna.
Har även använt Carbon från MAC i yttre och inre vråna.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Millebaci Long Lasting Lip Color nr 11 från Nouba.



Primer: Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Ray Raider från Kaleidos Makeup.
Blush: Punch från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Vi får se vad som händer i morgon, inte mycket antar jag, som vanligt. Det är mindre än 14 dagar kvar till min yngsta tar studenten, massor att planera och fixa, och jag har liksom ingen energi till det. Kan för mitt liv inte komma på vad vi ska bjuda på i matväg. Har bara fixat en present, skulle vilja fixa åtminstone en till. Tja, sen är det studentplakat, massa sånt där jox att hänga runt halsen osv osv. Får ångest ända ut i fingerspetsarna... 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...