29 april 2021

The Coloursplash Palette - Arttitude Cosmetics

Använde Colorsplash Paletten idag igen, faktiskt två gånger. Gjorde två looker idag. Jag har sovit extremt dåligt i natt, fyra fem timmar om en det, så jag har varit extremt trött hela dan. Jag var tvungen att åka in till Sala för att gå på systemet, det är ju ändå Valborg i morgon och jag vill inte trängas med folk i morgon, så gjorde det idag. Lite vin vill man väl ändå kanske ha. Men annars så har jag inte orkat gjort någonting, mer än att sitta där och pilla. 

Jag fortsätter att öva mig på att fästa lösögonfransar. Det går ju sisådär. I min sista look tror jag det tog nästan en halvtimme bara att få dit dem, sånt har man ju inte tid att sitta med när man är på väg till jobbet. Irritationsfaktorn var hög kan jag meddela. Sen när jag ska fota det hela så blir det en massa konstiga skuggor som jag inte vet hur jag ska komma runt... det är blixten som slår mot fransarna så att det blir skuggor och man är ju inte någon mästerfotograf precis. Nåja... första looken för idag kommer här.







Bas för skuggorna: Til The End Eye Primer Crease No More från LH Cosmetics.
Samtliga skuggor från Arttitude Cosmetics Coloursplash Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Candy
Yttre vrån: Grape.
Mitt på ögonlocket: Violet.
Inre halvan av ögonlocket: Rose.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Moonstone.
Eyeliner: Cake It! Water activated eyeliner Passion från Arttitude Cosmetics.
Lösögonfransar: Demi Wispies från Ardell.
Mascara: Lashes To Kill No Panda Eyes från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Glitz Stick Quartz från 183 Days by trend IT UP.




Primer: Photo Finish Smooth & Blur Primer från Smashbox.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Space Age Highlighter Mars Melter från Kaleidos.
Blush: Perfect Blush 08 Purple Rose från IsaDora.



 Nästa look kommer snart...

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...