28 april 2021

Coloursplash Palette - Arttitude Cosmetics

För någon månad sedan gjorde jag min första beställning från Arttitude Cosmetics. Ett indiebrand från England, drivs av en ensam tjej. Det jag beställde då var the VIP Palette, en lite mer neutral och rosa/röd palett. Imponerad av paletten blev jag sugen att testa hennes mer färgglada palett och samtidigt har hon också släppt nya duochroma cakeliners. Inte så dyrt är det heller. Så idag kom de med posten, bara två veckor efter att jag beställt. 

Så klart var jag tvungen att testa på en gång.



The Coloursplash Palette och Cake It! Wateractivated Eyeliners.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Samtliga skuggor från Arttitude Cosmetics Coloursplash Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lemon, Lime och Jungle.
Yttre vrån: Rain.
Mitt på ögonlocket: Mint.
Inre vrån: Moonstone.
Under ögat: Rain och Ocean.
Highlight i inre vrån: Sugar Rush Pigment från Make Up Geek.
Glitter i globlinjen samt under eyelinervingen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Distortion från Urban Decay.
Eyeliner: Cake It! Wateractivated Eyeliner Addiction från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lashes To Kill No Panda Eyes från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.

Lösögonfransar: Demi Whispies från Ardell. Jag suger på att applicera, spelar ingen roll hur många gånger jag försöker... ena ögats frans hänger liksom, fastnade på mina egna ögonfransar i stället för på ögonlocket. Suck!




Läppenna: över hela läppen ögonpenna 911 (grön) från Kryolan.
Läppglans: Led Lipgloss Gritty från Make Up Store.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: BeautyAct Luminous Foundation 04N från Kicks.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer och contour: från The Cali Contour Palette från Smashbox.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Photo Finish Setting Spray från Smashbox.



 Har annars haft en rejält dålig dag... Så jäkla mycket ångest, stor klump i magen. Vet inte om det kan bero på att min sjukskrivning närmar sig sitt slut och jag ska jobba på måndag igen. Tänkte faktiskt kontakta läkaren i morgon, för att se vad han säger. Jag är ju inte piggare precis heller, tröttheten är hela tiden närvarande. Lika trött när jag kliver upp som när jag går och lägger mig. Jag har varit sjukskriven för det men ingen åtgärd är insatt... vad ska man göra då? Den här tröttheten går ju liksom inte över av sig själv. Jag vet inte, vi får se vad som händer.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...